لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۷

«شش زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند»


از بالا سمت چپ در جهت عقربه‌های ساعت: کیوان صمیمی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، علی عجمی، جعفر اقدامی و مسعود باستانی
از بالا سمت چپ در جهت عقربه‌های ساعت: کیوان صمیمی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، علی عجمی، جعفر اقدامی و مسعود باستانی
با گذشت شش روز از اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی اوین، وب سایت خبری «کلمه» از پیوستن شش تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به جمع اعتصاب کنندگان خبر داده است.

به نوشته این وب سایت که اخبار مخالفان دولت را منتشر می کند، کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی اعلام کرده‌اند تا زمانی که همراهانشان در بند ۳۵۰ اوین در اعتصاب غذا هستند، با آنان همراهی خواهند کرد.

۱۲ زندانی سیاسی زندان اوین روز شنبه، ۲۸ خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر و نیز به یاد کشته‌شدگان جنبش سبز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

قربان بهزادیان‌نژاد، بهمن احمدی امویی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عبدالله مومنی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، امیرخسرو دلیرثانی، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد جواد مظفر، محمد رضا مقیسه و محمد داور از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین هستند که اعتصاب غذا کرده‌اند.

این زندانیان خواستار معرفی و مجازات عاملان «قتل» هدی صابر و هاله سحابی شده و تأکید کرده‌اند که امیدوارند با این اعتصاب از تکرار «چنان فجایعی» پیشگیری شود.

به نوشته وبسایت خبری جرس، نزدیک به اصلاح‌طلبان، روز چهارشنبه و در پنجمین روز از اعتصاب غذای این افراد، عبدالله مومنی و ابوالفضل قدیانی به دلیل ضعف جسمی با تأخیر به بهدای منتقل شده‌اند و پس از دریافت کمک‌های پزشکی دوباره به بند ۳۵۰ اوین بازگشته‌اند.

جرس همچنین تأکید کرده که وضعیت چند تن از اعتصاب کنندگان نامناسب گزارش شده است.

از میان اعتصاب کنندگان، عمادالدین باقی روز دوشنبه بعد از پایان یافتن دوران محکومیت از اوین آزاد شده و به نوشته کلمه، محمد جواد مظفر نیز روز گذشته برای شرکت در مراسم ترحیم مادر همسرش به مرخصی آمده است.

پس از اعتصاب غذای این ۱۲ تن، وب سایت‌های مخالفان دولت ایران اعلام کردند، محسن امین‌زاده، فعال سیاسی زندانی که برای درمان به مرخصی آمده بود، پس از شرکت در مجلس ترحیم هدی صابر به زندان فراخوانده شد و از روز سه شنبه، پس از بازگشت به زندان، به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته است.

همچنین کلمه می‌نویسد که مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز از روز یکشنبه به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته است.

افزایش تعداد اعتصاب کنندگان در حالی ادامه دارد که در روزهای گذشته آیت‌الله بیات زنجانی، تعدادی از وکلای دادگستری و شورای هماهنگی راه سبز امید از اعتصاب کنندگان خواسته بودند تا به اعتصاب خود پایان دهند و سازمان دانش آموختگان نیز از وضعیت اعتصاب‌کنندگان ابراز نگرانی کرده بود.
XS
SM
MD
LG