لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

«بازداشت» تعدادی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی


به دنبال بازداشت عباس امیری‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، برخی رسانه‌های خبری در ایران از دستگیری تعدادی دیگر از افراد نزدیک به رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد خبر داده‌اند.

وب‌سایت‌ خبری جرس، نزدیک به اصلاح‌طلبان، روز سه‌شنبه، ضمن اعلام این ‌خبر اظهار کرد که نام آزاده اردکانی، رئیس موزه ملی، نیز در میان این بازداشت‌شدگان وجود دارد و پایگاه خبری اعتدال نیز خاطرنشان کرده ‌است که همسر دکتر حسین فاطمی، وزیر خارجه ایران در دولت مصدق، نیز در همین راستا بازداشت شده است.

وب‌سایت اعتدال همچنین افزوده است که بر اساس گزارش‌ها «برخی از مدعیان علوم غریبه» نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند و روزنامه روزگار نیز روز چهارشنبه در این زمینه به بازداشت دست‌کم دو زن، «برخی مدعیان علوم غریبه» و همچنین یک نفر متهم به «رمالی و جن‌گیری» که روابط نزدیکی با اسفندیار رحیم ‌مشایی داشته‌اند اشاره کرده است.

منابع خبری روز سه‌شنبه تعداد افراد بازداشت شده را ۲۵ نفر عنوان کردند، اما وب‌سایت اعتدال در خبر تکمیلی خود تأکید کرده است که شمار دستگیرشدگان «به مراتب کمتر از این تعداد» بوده است.

این دستگیری‌ها در حالی صورت گرفته است که عباس امیری‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت محمود احمدی‌نژاد، نیز روز یک‌شنبه بازداشت شده و از سوی دادگاه ویژه روحانیت مورد بازجویی قرار گرفته است.

وب‌سایت «مشرق نیوز»، نزدیک به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی، اتهام عباس امیری‌فر را که از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی به شمار می‌رود، «مشارکت در تهیه و توزیع سی‌دی "ظهور بسیار نزدیک است"، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی» عنوان کرده است.

در همین زمینه روزنامه رسالت نوشته است که روز سه‌شنبه نادر قاضی‌پور، از اعضای مجلس، از قوه قضائیه به خاطر «آغاز برخورد با شاه‌مهره انحرافات» تشکر کرده است.

علاوه بر انتقاد گسترده اصول‌گرایان منتقد دولت از، به گفته آن‌ها، وسعت آزادی عمل اسفندیار مشایی در دولت محمود احمدی‌نژاد، این افراد در چند وقت اخیر نسبت به وجود «جریان انحرافی» در دولت نیز بارها هشدار داده‌اند، اصطلاحی که‌ در ادبیات اصول‌گرایان منتقد دولت، بر تیم احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم ‌مشایی دلالت می‌کند.

برخی از منتقدان دولت حتی تا جایی پیش رفته‌اند که از توسل این افراد به اجنه و رمال نیز سخن به میان آورده‌اند.

مرتضی نبوی، مدیر مسئول روزنامه رسالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یازدهم اردیبهشت گفت که به نظر می‌رسد نزدیکان محمود احمدی‌نژاد برای رسیدن به مقاصد خود به «اجنه» متوسل می‌شوند.

حسین فدایی، نماینده تهران در مجلس، نیز اظهار کرده است که «جریان انحرافی... در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به کارگیری طلسم و تسخیر اجنه» به دنبال «حفظ قدرت»‌ است.

به تازگی آیت‌الله مصباح یزدی نیز گفته بود: «دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر.»

در اظهاراتی مشابه همچنین غلامعلی حداد عادل، از اعضای فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، اظهار کرده بود که «با استفاده از ماوراء‌الطبیعه نمی‌توان جامعه را اداره کرد».
XS
SM
MD
LG