لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

مرگ چهار نفر «وابسته به داعش» در پی درگیری در کرمانشاه


مقام‌های امنیتی ایران روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، از وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با تیم‌های «وابسته به داعش» در این استان خبر داده و اعلام کردند که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به حکومت اسلامی (داعش) کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

مقام‌های امنیتی ایران یکی از کشته‌شدگان این درگیری‌ها را فردی «شناسایی‌شده و رده بالا» و «یکی از عناصر مؤثر» داعش در عراق توصیف می‌کنند.

اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که این افراد «برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی کشور وارد مرزها شده بودند.»

استاندار کرمانشاه افزود: «در این درگیری سه نفر از اعضای این تیم تروریستی که یک خانه تیمی در شهر کرمانشاه را در اختیار گرفته بودند، صبح امروز (سه‌شنبه) طی یک عملیات کشته شدند.»

وی اظهار کرد: «از این خانه تیمی انواع سلاح‌های نظامی و انفجاری مانند جلیقه و کمربندهای انتحاری، نارنجک و انواع سلاح خودکار و کمری کشف شده است.»

اسدالله رازانی اضافه کرد: «صدای شلیک تیر که شب گذشته در یکی از محلات شهر کرمانشاه شنیده شد، در نتیجه این عملیات ضدتروریستی بوده است.»

به گفته استاندار کرمانشاه، در درگیری دیگری که دوشنبه‌شب در یکی از شهرهای غربی استان بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان با بخش دوم همین تیم وابسته به داعش رخ داد، «یکی از عناصر مؤثر» گروه داعش کشته شده و تعدادی هم دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، نیز در این باره به خبرگزاری فارس گفت که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به داعش کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

این خبر پس از آن مخابره می‌شود که احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، روز دوشنبه، ۱۱ مرداد، گفته بود که گروه حکومت اسلامی (داعش) تعدادی از نیروهای خود را از قصر شیرین و نفت‌شهر جذب کرده‌ است.

به گفته او، دو نفری که به گفته مقامات جمهوری اسلامی اسفندماه ۱۳۹۴ وارد ایران شده و توسط نیروهای مسلح ایران کشته شده بودند «از همین عناصر بودند.»

فرمانده مرزبانی ایران هم در فروردین ماه سال جاری گفته بود که «سه گروه تروریستی» در سال گذشته و در مرزهای غربی و شرقی کشور «منهدم» و «اعضای» آنها از جمله «دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند» دستگیر شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در سخنان ۱۱ مرداد خود هم گفته‌ بود که «هنوز رد پای داعش در استان دیاله عراق دیده می‌شود» و همچنین افزوده‌ بود که «داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد».

فرماندهان نظامی ایران در سال‌های اخیر بارها درباره نفوذ داعش به داخل ایران به ویژه از مرز عراق هشدار داده‌اند.

داعش بخش‌های وسیعی از خاک عراق و سوریه را در کنترل خود دارد.

XS
SM
MD
LG