لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

کاهش «بیست‌درصدی» علاقه جوانان به شرکت در انتخابات آمریکا


جوانان در انتخابات چهارسال پیش ریاست جمهوری آمریکا نقش مهمی را ایفا کردند.
برای بسیاری از جوانان که بعد از دو دوره ریاست جمهوری جورج بوش خواستار تغییر بودند، اوباما سمبل امید بود و کسی که وعده داده بود تغییرات اساسی را در سیاست‌های آمریکا ایجاد می‌کند.

حال از آن زمان چهارسال می‌گذرد. بر اساس نظرسنجی‌ها، شوق و علاقه کمتری میان رای‌دهندگان جوان وجود دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00
لینک مستقیم


نظرسنجی موسسه گالوپ که در ماه ژوئیه منتشر شد حاکی از آن است که ۵۸ درصد جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند که در ماه نوامبر پای صندوق‌های رای می‌روند.
چهار سال پیش ۷۸ درصد جوانان به این سوال پاسخ مثبت داده بودند.

پیتر لِواین، رئیس مرکز اطلاعات و تحقیقات دانش مدنی دانشگاه تافتس، به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌است که نبود اشتیاق در میان جوانان برای مشارکت سیاسی می‌تواند برای باراک اوباما دردسرساز باشد.

لادن نورسته، ایرانی – آمریکایی ۲۶ ساله، چهار سال پیش به اوباما رای داد. وی اکنون معتقد است که اوباما به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرده‌است. ولی بیش از همه چیز نگران وضعیت اقتصادی است.

لادن نورسته می‌گوید در انتخابات ماه نوامبر به احتمال زیاد به میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه رای خواهد داد. وی می‌گوید که علاقه زیادی به پل راین، نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه دارد.

او می‌گوید: «اول اصلا تصمیم نداشتم رای بدهم. وقتی نامزدی پل راین اعلام شد روز عروسی من بود. این اولین خبری بود که صبح که از خواب بیدار شدم شنیدم. با خودم گفتم: عجب روز خوبی است.»

نوید زنجانی ۳۰ ساله در تگزاس، چهار سال پیش به باراک اوباما رای داد. درماه نوامبر نیز وی قصد دارد مجددا به او رای دهد.

نوید زنجانی می‌گوید که برای انتخاب مجدد باراک اوباما تلاش کرده چون معتقد است که باراک اوباما سیاست‌های مناسبی داشته‌است. نوید می‌گوید همچنان تلاش می‌کند تا جوانان ایرانی – آمریکایی بیشتری در عرصه سیاسی آمریکا فعال شوند. وی می‌گوید انرژی و شوق و اشتیاق چهار سال پیش با زمان حال تفاوت دارد.

او معتقد است که بسیاری از جوانانی که چهار سال پیش به اوباما رای دادند، اکنون درس خود را به پایان رسانده‌اند. خانواده تشکیل داده‌اند و بار دیگر هم به اوباما رای خواهند داد.

لادن نورسته در واشینگتن اما می‌گوید بسیاری از دوستان او حتی قصد رای دادن هم ندارند. زیرا هیچ یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را مناسب نمی‌دانند.
XS
SM
MD
LG