لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۳

سیل پیام‌های توییتری در حمایت از آزادی نرگس محمدی


نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران، ۱۵روز است که به دلیل اجازه نداشتن برای تماس با فرزندان خود، اعتصاب غذا کرده است.
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران، ۱۵روز است که به دلیل اجازه نداشتن برای تماس با فرزندان خود، اعتصاب غذا کرده است.

در پانزدهمین روز از اعتصاب غذای نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، کاربران اینترنتی در داخل و خارج از ایران با ارسال ده‌ها هزار توییت، خواستار آزادی و رسیدگی به خواسته‌های او شدند.

این «توفان توییتری» پس از سه ساعت به یکی از ۱۰ ترند‌ جهانی در توییتر تبدیل شد.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران، ۱۵ روز است که به دلیل محرومیت از حق تماس با فرزندان خود، اعتصاب غذا کرده است.

توفان توییتری به مجموعه توییت‌هایی گفته می‌شود که با یک پیام خاص توسط هزاران کاربر در یک بازه زمانی مشخص ارسال می‌شود. برای ترند شدن یک هشتگ، باید در مدت زمانی کوتاهی ده‌ها هزار توییت منتشر شود.

توییتر در ایران فیلتر است، با این همه کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گزارش داد که بیش از ۵۹ درصد توییت‌ها توسط کاربران داخل کشور نوشته شده است.

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما، نیز در حمایت از آزادی خانم محمدی توییت کرده است.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی نیز نامه مشترک انجمن‌های قلم دانمارک و سوئد به همسرش را منتشر کرده که در آن با محکوم کردن زندانی بودن خانم محمدی سلول انفرادی و عدم اجازه تماس تلفنی با فرزندانش، از اعتصاب غذای او ابراز نگرانی کرده‌اند.

این دو انجمن به خانم محمدی وعده داده‌اند که «در آگاه ساختن جهانیان از ظلم و ستمی که بر شما و دیگر همرزمان در بندتان روا می‌رود» کوتاهی نمی‌کنند.

XS
SM
MD
LG