لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۲

شبه نظامیان پاکستانی وسایل نقلیه ناتو را به آتش کشیدند


شبه نظامیان ۱۶۰ وسيله نقليه را به آتش کشيدند. (عکس تزئینی: فارس)
شبه نظامیان ۱۶۰ وسيله نقليه را به آتش کشيدند. (عکس تزئینی: فارس)

شبه نظاميان در پاکستان روز يکشنبه، به دو پايانه وسايل نقليه نظامی متعلق به سازمان ناتو حمله کرده و بيش از ۱۶۰ وسيله نقليه را به آتش کشيدند.


مقامات پاکستانی گفتند: تا کنون اين بزرگترين حمله به تجهيزات نظامی ناتو در پاکستان بوده است.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، ارتش آمريکا گفته است: «حمله شبه نظاميان پاکستانی به تجهيزات نظامی ناتو در شمال غربی شهر پيشاور، تاثيری بر عمليات اين ارتش عليه شبه نظاميان طالبان در افغانستان نخواهد گذاشت.


شهر پيشاور در نزديکی مرزافغانستان و مناطق قبيله ای پاکستان قرار دارد. جايی که گمان می رود اسامه بن لادن و ديگر روسای گروه القاعده در آن مخفی شده اند.



بيش از ۷۵ درصد تجهيزات ناتو در افغانستان از طريق پاکستان به اين کشور حمل می شود.

به نوشته آسوشيتدپرس، حمله جسورانه شبه نظاميان طالبان بر اين ترس دامن زده است که اين شبه نظاميان حلقه محاصره خود را گرد شهر پيشاورتنگ ترکرده و اين می تواند به بسته شدن تنگه خيبر که راه عبور تجهيزات نظامی ناتو است، منجر شود.


بيش از ۷۵ درصد تجهيزات ناتو در افغانستان از طريق پاکستان به اين کشور حمل می شود.


اين تجهيزات ابتدا با کشتی از دريای عربی به بندر کراچی می رسند و بعد از طريق پيشاور که نزديک مرز افغانستان است، وارد خاک افغانستان می شوند.


«کيف الله خان» مسئول يکی از پايانه ها گفت:« شبه نظاميان با پرتاب موشک، ۱۶۰ وسيله نقليه نظامی که متعلق به نيروهای آمريکايی و ارتش ملی افغانستان بوده است را نابود کردند.»


در حمله ای مشابه به پايانه وسايل نقليه نظامی ديگری در نزديکی محل اول، دست کم ۶۰ خودروی نظامی متعلق به ارتش افغانستان و سه وسيله نقليه متعلق به پاکستانی ها نابود شدند.


در هفته های اخير، خشونت ها در شهر پيشاورپاکستان افزايش يافته است.روز شنبه انفجار يک خودروی بمب گذاری شده در يک بازار شلوغ، باعث مرگ ۲۹ تن و زخمی شدن بيش از ۱۰۰ نفر شد.


XS
SM
MD
LG