لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۷

رویترز: صادرات فولاد ایران افزایش یافته است


خبرگزاری رويترز از افزايش صادرات فولاد توسط ايران خبر داده و می‌گويد که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند بدين وسيله، بخشی از ضرر عظيمی را که با تحريم صادرات نفت متحمل شده، جبران کند.

بر اساس گزارش يکشنبه ۱۳ مهر رويترز، در حالی که ايران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به طور متوسط يک ميليون و ۳۵۰ هزار تن فولاد صادر کرده بود، تنها در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۴، يک ميليون و ۲۶۰ هزار تن فولاد به نقاط مختلف جهان صادر کرده است.

رويترز گفته که اين ميزان بر اساس آمار انجمن توليدکنندگان فولاد ايران ارائه شده است.

بر اساس اين گزارش، اکثر فولاد ايران به شمال آفريقا و خاورميانه صادر می‌شود و اين مسئله به جمهوری اسلامی امکان می‌دهد با بانک‌های غير غربی کار کند و تحريم‌های بين‌المللی را دور بزند.

اين در حالی است که صادرات فولاد ايران هرگز تحت تحريم‌های آمريکا يا اتحاديه اروپا قرار نگرفته است.

گزارش رويترز درباره افزايش صادرات فولاد توسط ايران در حالی منتشر شده که يکی از نمايندگان استان اصفهان در مجلس، روز جمعه، ۲۱ شهريورماه، خبر داد که صنعت فولاد ايران به دليل کمبود آب دچار «رکود» شده و تنها با «۴۰ درصد» ظرفيت خود کار می‌کند.

اگرچه در اين گزارش آمده که تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران، تاثير اندکی بر صادرات فولاد توسط جمهوری اسلامی داشته اما در سال ۱۳۹۲ اعلام شد که تحريم‌ها، ميزان واردات فولاد توسط ايران را بيش از ۵۰ درصد کاهش داده است.

XS
SM
MD
LG