لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۰

یک فرمانده سپاه: ترس ما از داخل کشور و از آقازاده‌هاست


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که این نهاد نگران «تهاجم نظامی» نیست گفت: «نگرانی ما از داخل کشور، از آقازاده‌ها، از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها و از کسانی است که روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اثر می‌گذارند.»

آقای حاجی‌زاده روز دوشنبه، ۹ فروردین، در شبکه اول سیمای ایران گفت که «غربی‌ها مسئولان را از تهاجم نظامی و تحریم می‌ترسانند» و از این «ترس» به عنوان «بزرگ‌ترین تهدید» برای جمهوری اسلامی نام برد.

اما این فرمانده سپاه درست در روزی از «آقازاده‌ها» ابراز نگرانی کرد که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، خبر داد که پرونده تعدادی دیگر از «آقازاده‌ها» در این نهاد «در مرحله رسیدگی» قرار گرفته است.

«آقازاده» عنوانی است که در ایران برای توصیف فرزندان مقام‌ها و شخصیت‌های بانفوذ و قدرتمند استفاده می‌شود.

در همین حال سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره «نگرانی از آقازاده‌ها» در ادامه ماه‌ها ابراز نگرانی تعدادی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از «نفوذ دشمن» بیان می‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال گذشته بارها درباره «نفوذ آمریکا به ایران به دنبال توافق اتمی» هشدار داده است.

به دنبال این سخنان، سپاه پاسداران، تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را بازداشت کرد.

جیسون رضائیان، خبرنگار سابق روزنامه آمریکایی واشینگتن‌پست در ایران، از جمله افرادی بود که مقام‌های امنیتی و قضایی، او را به «تلاش برای تاثیرگذاری بر مقام‌ها از طریق برقراری ارتباط نزدیک با آنها» متهم کردند.

آقای رضائیان در نهایت در جریان تبادل چند زندانی میان ایران و آمریکا آزاد شد.

XS
SM
MD
LG