لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۶

سفارت آمریکا در یمن به حال تعطیل در آمد


ايالات متحده آمريکا اعلام کرده که از روز دوشنبه، ششم بهمن، سفارت خود در صنعا، پايتخت يمن را به دلايل امنيتی به روی عموم بسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت آمريکا در يمن در اطلاعيه‌ای که آن را روی وب‌سايت خود منتشر کرد، نوشته که با توجه به استعفای ریيس جمهوری، دولت، نخست وزير و ادامه نگرانی‌های امنيتی، اين سفارتخانه از ارائه خدمات کنسولی ناتوان است و تنها می‌تواند در امور اضطراری مربوط به شهروندان آمريکايی فعاليت داشته باشد.

در اين اطلاعيه تاکيد شده که سفارت تا «اطلاع بعدی» تعطيل است.

وزارت امور خارجه آمريکا نيز به شهروندان اين کشور هشدار داده که به دليل تهديد امنيتی و اقدامات تروريستی، از سفر به يمن خودداری کنند.

اطلاعيه سفارت ايالات متحده در يمن ساعاتی پس از آن صادر شد که در حمله هواپيماهای بدون سرنشين، سه عضو القاعده در مناطق بيابانی شرق يمن کشته شدند.

آمريکا تنها کشوری است که در اين منطقه و با مجوز دولت يمن، عمليات تهاجمی پهپادی انجام می‌دهد.

يک روز پيشتر، باراک اوباما، ریيس جمهوری ايالات متحده تاکيد کرد که واشینگتن عليرغم تحولاتی که بر ضد دولت يمن در اين کشور رخ داده، همچنان به اقدامات خود عليه القاعده در این کشور ادامه می‌دهد.

پارلمان يمن جلسه بررسی استعفای عبدربه منصور هادی، ریيس جمهوری اين کشور را در هراس از خلاء قدرت در اين کشور به تعويق انداخته است.

شورشيان شيعه مذهب حوثی، در روزهای اخير با استفاده از تسليحات سنگين توانسته‌اند وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی در صنعا را به کنترل خود در بياورند. آنها همچنين ریيس دفتر ریيس جمهوری را نيز دستگير کرده‌اند.

يمن سال‌هاست که به صحنه درگيری‌های خونبار شيعيان حوثی، القاعده و دولت مرکزی تبديل شده است.

XS
SM
MD
LG