لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

رفیع پیتز با «من نرُو هستم» در بخش مسابقه جشنواره برلین


پوستر امسال جشنواره برلین
پوستر امسال جشنواره برلین

فیلم سینمایی «من نرُو هستم»‌ ساخته رفیع پیتز، فیلمساز ایرانی مقیم خارج کشور، به بخش مسابقه شصت و ششمین دوره جشنوارع برلین راه یافت.

وب‌سایت رسمی این جشنواره روز چهارشنبه ۳۰ دی، نام هشت فیلم جدید دیگررا برای حضور در بخش مسابقه و همچنین خارج مسابقه برلیناله اعلام کرد.

به غیر از فیلم «من نرُو هستم/ Soy Nero» ساخته رفیع پیتز که محصول مشترک آلمان، فرانسه و مکزیک است، فیلم جدید اسپایک‌لی با نام «Chi-Raq» نیز در بخش خارج از مسابقه حضور خواهد داشت.

«من نرُو هستم» پنجمین فیلم بلند رفیع پیتز محسوب می‌شود؛ او با دو فیلم قبلی‌اش «شکارچی» و «زمستان است»‌ هم در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۰۶ در جشنواره برلین حضور داشته است.

فیلم جدید او در لس‌آنجلس آمریکا و دو شهر مکزیک فیلمبرداری شده است.

این فیلم داستان جوان نوزده ساله مکزیکی به نام نرو است که می‌خواهد ملیت آمریکایی به دست بیاورد. او به عنوان داوطلب به ارتش آمریکا می پیوندد تا بتواند تابعیت این کشور را از این طریق بگیرد. اما ارتش او را به خاورمیانه برای جنگ می‌فرستد و نرو در آنجا گرفتار می‌شود. این فیلم به زبان انگلیسی ساخته شده است.

ملک‌جهان خزاعی، طراح صحنه و لباس با سابقه سینمای ایران در کنار رفیع پیتز، تنها عوامل ایرانی فیلم «من نرو هستم» محسوب می‌شوند. ملک‌جهان خزاعی به عنوان مدیرهنری فیلم در این فیلم حضور دارد. دیگر عوامل این اثر اغلب آمریکایی هستند و تجربه کار در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را داشته‌اند.

جانی اورتیز که سابقه بازی در فیلم‌ «علی» ساخته مایکل مان را هم در کارنامه‌اش دارد، نقش «نرو» را در فیلم رفیع پیتز بازی کرده است.

امسال در جشنواره برلین ۴ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف روی پرده خواهند رفت.

فیلم‌های «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی در بخش مسابقه، «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش پانوراما، «والدراما» ساخته عباس امینی و مستند «رویای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در بخش جنبی این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

جشنواره امسال با فیلم «درود بر سزار» ساخته برادران کوئن در بخش خارج از مسابقه آغاز خواهد شد.

مریل استریپ، بازیگر سرشناس آمریکایی، امسال ریاست گروه داوران این جشنواره را بر عهده دارد.

سال گذشته «تاکسی» ساخته جعفر پناهی نماینده ایران در بخش مسابقه جشنواره برلین بود و خرس طلای بهترین فیلم را به دست آورد.

شصت و ششمین دوره جشنواره برلین از ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) تا ۲۱ فوریه (۲ اسفند) برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG