لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۲

مدیرعامل پرسپولیس در زندان اوین


حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده، شنبه شب به زندان اوین منتقل شده است.

او دومین مدیرعامل پرسپولیس است که طی مدتی کوتاه روانه زندان می‌شود. پیش از این محمد رویانیان مدیرعامل سابق و سعید شیرینی سرپرست پیشین پرسپولیس نیز زندانی شده بودند.

سایت تسنیم با اعلام خبر انتقال حمیدرضا سیاسی به اوین نوشته: "سیاسی به گفته خودش به خاطر مشکل باشگاه با اسپانسر سابق «صدرا سیستم پاسارگاد» بازداشت شده و به راحتی رهایی پیدا نخواهد کرد."

مدیرعامل پرسپولیس پیش از انتقال به زندان به خبرگزاری ایسنا گفته به خاطر مشکلاتی که خودش مقصر نبوده، روانه بازداشتگاه‌ شده."به دادسرا آمدم و بازپرس به خاطر مشکلاتی که در مدیریت‌های قبلی وجود داشت و پرونده‌هایی که در باشگاه رخ داده بود، بازداشتم کرد."

او یادآور شده: "شخصاً هیچ مشکلی ندارم که بازداشت شوم. فقط به خاطر پرونده‌های باشگاه، این اتفاق رخ داده و به احتمال فراوان امشب را باید اینجا بمانم. من تاوان اشتباهات مدیران قبلی را می‌دهم."

اما آیا ممکن است مدیرعامل یک باشگاه دولتی، به خاطر تخلفات مدیران پیشین راهی زندان شود؟ آنهم در حالی که دولت در هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، با تاکید بر مشکلات و خطاهای قبلی که هنوز در مناظره‌های ورزشی صداوسیما ادامه دارد، مدیران جدیدی برای این دو باشگاه منصوب کرد.

مدیرعامل صدرا سیستم پاسارگاد که طبق گزارش سایت تسنیم، حمیدرضا سیاسی را به زندان انداخته، درباره نحوه حمایت از پرسپولیس به خبرنگاران گفته بود: "ما با پیشنهاد رویانیان وارد فوتبال شدیم. اگر او نباشد برنامه‌ها به هم می‌خورد، ما هدفمان کمک به پرسپولیس با مدیریت رویانیان است. اگر رویانیان نباشد ضربه می‌خوریم و قطعاً دیدگاه‌هایمان نیز تغییر خواهد کرد."

حالا وکیل حمیدرضا سیاسی درباره بازداشت مدیر عامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید فقط یک سوءتفاهم رخ داده. او به ایسنا گفته: متاسفانه بازپرس از رفتار آقای سیاسی خوششان نیامد و قرار کیفری صادر کرد.

وکیل سیاسی معتقد است رفتار موکلش در دادسرا باعث بازداشت او شده اما امیررضا خادم معاون وزیر ورزش نظر دیگری دارد و می‌گوید: "دلیل بازداشت سیاسی، پرونده‌هایی است که از مدیریت‌های سابق وجود داشته. استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی گسترده دارند و اکنون ما باید جوابگو باشیم."

خادم ضمن امیدواری برای آزادی زودهنگام سیاسی، به سایت این وزارتخانه گفته: "احتمال دارد همین مشکلات گریبان استقلال را هم بگیرد. امیدوارم با کمک قوه قضاییه، روند واگذاری دو باشگاه با سرعت و دقت جلو برود و شاهد این موارد نباشیم."

سخنگوی باشگاه پرسپولیس هم گفته: قرار بازداشت آقای سیاسی مربوط به شخصیت حقوقی اوست و هر شخص دیگری مدیرعامل پرسپولیس بود، قطعاً بازداشت میشد.

با چنین استدلالی، چرا حکم در دوران مدیرعاملی رحیمی اجرا نشد؟ سخنگوی پرسپولیس به این سوال، پاسخ مشخصی نداده است.

XS
SM
MD
LG