لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۳

سپاهان در امارات شکست خورد


تيم العين امارات پس از يک شکست در خانه از الشباب سعودی و يک تساوی در خانه الاتحاد سوريه، در ميزبانی پرگل ازسپاهان ايران، سه بر دو به پيروزی رسيد.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، در اين مسابقه که نيمه نخست آن دو بر يک به سود العين بود، اونگ فيانگ با زدن گل پيروزی، اميدهای صعود تيم اماراتی را زنده نگاه داشت.


برای امارات علی الوهيبی در دقيقه ششم، موسالم فايزحمدانی در دقيقه ۴۴ و فرانک اونگ فيانگ در دقيقه ۸۴ گل زندند . گل های تيم سپاهان در دقيقه هشتم توسط محمد سيد صالحی و در دقيقه ۶۵ با ضربه عماد محمد رضا به ثمر رسيد.


در ورزشگاه خليفه تيم العين با گل علی ال وهيبی خيلی زود پيش افتاد.


سپاهان با گل محمد سيد صالحی نتيجه را برابر کرد تا برای تيم والتر زنگا، سرمربی فعلی تيم العين و دروازه بان تيم ملی ايتاليا در جام جهانی ۱۹۹۰، با گل موسالم ال حمدانی در اواخر نيمه بار ديگر برتری پايان نيمه نخست حاصل شود.


با اين حال سپاهان در نيمه دوم با گل مهاجم عراقی خود، عماد محمد رضا بار ديگر بازی را به تساوی کشاند . ولی حرف آخر اين مسابقه از سوی اونگ فيانگ بود که گل سوم العين را زد تا اين تيم طعم نخستين پيروزی را بچشد.


گزارش بازی


العين، قهرمان سال ۲۰۰۳ و نايب قهرمان دو سال بعد از آن، بازی را خوب آغاز کرد و در تلاشی سخت برای پيروزی، موقعی به گل رسيد که الوهيبی با شليکی توپ را به سقف دروازه آرمناک پتروسيان کوبيد.


شادی هواخواهان ميزبان خيلی زود پايان يافت، زيرا سه دقيقه بعد وقتی سيد صالحی چهارمين گل خود را در سه مسابقه به ثمر رساند، بازی يک بر يک مساوی شد.


پيش از اين، سپاهان با پيروزی بر نماينده عربستان، هواداران خود را اميدوار ساخته بود.
سيد صالحی، که با اين گل پيشتاز گلزنان ليگ قهرمانان شد، برای به ثمر رساندن اين گل با دريافت پاس از حميد شفيعی توپ را از پشت محوطه جريمه با شليک پای چپ از سد موتاز عبدالله، دروازه بان تيم العين گذراند.

در دقيقه ۱۵ العين می رفت که بار ديگر پيش بيفتد، ولی ضربه رامی ياسلام از بالای تير افقی دروازه گذشت و شليک اونگ فيانگ از روی لبه محوطه جريمه نيز از کنار دروازه عبور کرد.


با اين حال، گل دوم العين چند ثانيه پيش از پايان نيمه نخست به ثمر رسيد. اين بار ضربه آزاد اونگ فيانگ از جناح راست با اشتباه پتروسيان باعث شد تا الحمدانی با ضربه سر از زاويه بسته گل دوم العين را بزند.


العين نيمه دوم را درخشان بازی کرد و در دقيقه ۵۲ اين تيم در موقعيت افزايش فاصله قرار گرفت، اما شليک هوار مولا محمد، مهاجم تيم ملی عراق را واکنش درخشان پتروسيان مهار کرد تا دروازه سپاهان نجات يابد.


تيم اماراتی وقتی تاسف ضربه نافرجام هوار را بيشتر احساس کرد که هموطن عراقی او عماد محمد رضا در دقيقه ۶۵ گل تساوی بخش را زد. او توپ بازگشته از پی شليک محمد نوری را از فاصله نزديک بدل به نتيجه دو بر دو کرد.


در حالی که بازی به لحظات پايانی خود نزديک می شد، فشارها بر زنگا و مردان او نيز افزايش می يافت. اين در حالی بود که به نظر می آمد سپاهان راضی به کسب يک امتياز اين بازی باشد.


اما شش دقيقه پيش از پايان مسابقه، العين سرانجام وقتی هر سه امتياز را از آن خود ساخت که هوار مولا محمد توپ را از جناح چپ پيش انداخت و با ارسال توپ برای اونگ فيانگ بی محافظ به او فرصت داد تا توپ را با سينه مهار کند و با يک ضربه از سد پتروسيان بگذراند.


وضعيت گروه چهارم


اين پيروزی اميدهای العين را برای راهيابی به مرحله حذفی اين مسابقه ها بيشتر کرد و اين تيم را در ميانه راه مسابقه های گروهی جام قهرمانان باشگاههای آسيا، از قعر جدول گروه چهارم يک پله بالا کشيد.


تيم الشباب با پيروزی چهار بر صفر بر تيم الاتحاد در رياض به جای سپاهان پيشتاز گروه شد و سپاهان به يک رده پايين تر سقوط کرد.


الشباب و سپاهان هرکدام با شش امتياز به دليل تفاضل گل از يکديگر جدا می شوند و العين چهار امتيازی است . تيم الاتحاد با يک امتياز کاری بسيار مشکل برای صعود پيش رو دارد.


در مسابقه ديگر اين گروه، تيم الاتحاد در حالی در نيمه دوم سه گل خورد که در پی خوردن گل نخست در دقيقه ۳۵ با ضربه پنالتی، ده نفری شد و سپس در دقيقه ۵۶ آناتولی متکوويچ اخراج شد تا الاتحاد نه نفری بازی کند.


در اين مسابقه، عبدالله الدوسری دو گل زد و مجراشی و وليد القيزانی هر کدام دو گل. گل های اول وسوم توسط الدوسری و مجراشی از نقطه پنالتی بود و دو گل نخست را الدوسری به ثمر رساند.


XS
SM
MD
LG