لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

فوتبال ساحلی ایران برای دومین بار قهرمان آسیا شد


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر تیم ملی امارات متحده عربی برای دومین بار عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا را نصیب خود کرد.

ایران با پیروزی بر مالزی (میزبان مسابقات)، افغانستان، چین، بحرین و ژاپن به دیدار فینال راه یافته و صعود به جام جهانی را نیز مسجل کرده بود.

بازیکنان ایران در آخرین بازی با پیروزی ۷ بر ۲ بر امارات، عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

در این بازی‌ها محمد مختاری آقای گل شد و ایران عنوان بهترین تیم در بازی جوانمردانه‌ را کسب کرد.

مختاری با دو گلی که در فینال زد دهمین گلش را به ثبت رساند تا با اختلاف یک گل، بالاتر از رئوف قادری (افغانستان) و بلوک‌باشی از ایران بایستد.

حساس‌ترین جدال ایران، دیدار با ژاپن در مرحله نیمه نهایی بود که با برتری هشت بر شش ایران به پایان رسید.

مختاری همراه با فرید بلوک‌باشی، علی ناظم، مسلم مسیگر، محمد احمدزاده، حسن عبداللهی، حمید بهزادپور و مصطفی کیانی بازیکنانی بودند که در امتداد مسابقات موفق به گلزنی شدند.

پیمان حسینی دروازه‌بان اصلی ایران بود. امیرحسین اکبری و علی میرشکاری هم با سرمربیگری محمدحسین میرشمسی در جمع نفرات اعزامی حضور داشتند.

ژاپن با دو جام قهرمانی، پنج عنوان نایب قهرمانی و یک نشان برنز، پرافتخارترین تیم تاریخ بازی‌هاست.

ایران دو جام قهرمانی و پنج عنوان سومی دارد. امارات هم دو بار قهرمان شده، با یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی.

عمان یک طلا، یک نقره و یک برنز دارد. بحرین یک بار روی سکوی نخست ایستاده و یک بار روی سکوی دوم.

در این بین، ساحلی‌بازهای ایران در پنج دوره نخست رقابت‌ها به چهار عنوان سومی دست یافته بودند و هرگز حتی به فینال بازی‌ها نیز نرسیده بودند.

فوتبال ساحلی ایران در سال ۲۰۱۳ با برتری مقابل ژاپن، عنوان قهرمانی ششمین دوره رقابت‌های فوتبال ساحلی آسیا را نصیب خود کرد تا برای اولین بار به جام قهرمانی دست پیدا کند.

اولین قهرمانی ایران با سرمربیگری مارکو اوکتاویو رقم خورد. در رقابت برای کسب جام قهرمانی مقابل ژاپن، ضربات پنالتی رای به برتری ایران داد و عنوان آقای گلی با ۱۲ گل به مسلم مسیگر رسید.

حالا پس از کسب دومین جام قهرمانی، فوتبال ساحلی ایران حریفان خود را در جام جهانی باهاما شناخت.

ایران در گروه «ب» با نیجریه، ایتالیا و مکزیک هم‌گروه شده است. در گروه نخست باهاما، میزبان مسابقات، با سوئیس، اکوادور و سنگال روبه‌رو خواهد شد.

در گروه C امارات،‌ پاراگوئه، پرتغال و پاناما همگروه هستند. در ​گروه D نیز برزیل، تاهیتی، ژاپن و لهستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این مسابقه‌ها در اردیبهشت سال ۹۶ برگزار می‌شود و نخستین بازی ایران روز هفتم اردیبهشت مقابل مکزیک انجام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG