لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

اعتراض هنرمندان هنرهای تجسمی در تهران


در واکنش به خبرهایی مبنی بر واگذاری احتمالی موزه هنرهای زیبای معاصر به بنیاد رودکی روز شنبه شماری از هنرمندان هنرهای تجسمی در برابر ساختمان این موزه در تهران گردهم آمدند تا مخالفت خود را با این واگذاری اعلام کنند.

اکر چه به گزارش خبرگزاری مهر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ٢١/١٢/١٣٩٤ با واگذاری مدیریت موزه هنرهای معاصر به بخش غیردولتی از جمله بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مخالفت و بر استمرار مدیریت آن توسط وزارت ارشاد تأکید و گفته است که واگذاری مدیریت موزه یاد شده بطور کامل از برنامه دستور جلسات کمیته خارج شده است، یی در برابر ساختمان موزه آ محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر و موزه صبا به بنیاد رودکی می گوید قرار نیست مالکیت موزه‌ها واگذار شود بلکه هدف واگذاری مدیریت موزه‌هاست.

علی اصغر رمضان پور تحلیلگر سیاسی در لندن و معاون پیشین در وزارت ارشاد درباره اعتراضروز شنبه هنرمندان تجسمی به رادیو فردا می گوید خبر واگذاری این موزه مبنایی واقعی ندارد.

حسین خسروجردی هنرمند نقاش مقیم لندن هم با اشاره به اهمیت موزه هنرهای زیبای معاصر به رادیو فردا می گوید، همین که نگرانی هایی وجوددارند که به صورت پرسش مطرح و مورد بحث قرار می گیرند، امری است مثبت.

گزارش جواد کوروشی از اعتراض شماری از هنرمندان در تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:11 0:00
لینک مستقیم

به گفته محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی،بنیاد رودكى بخش خصوصى نیست بلكه نهاد ی عمومى، غیر دولتى ومتعلق به وزارت ارشاد است و مالک خصوصى ندارد.

XS
SM
MD
LG