لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۸

تشکیل پرونده برای چند «مدیر اجرایی» به دلیل «تخلف انتخاباتی»


رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل پرونده برای چند مدیر دستگاه‌های اجرایی به دلیل آن چه «مداخله» در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نامید٬ خبر داد.

به گزارش روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت، در خبرگزاری تسنیم٬ غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری، گفت که تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته «رشد» داشته است.

وی بیشتر این تخلفات را مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دانسته و گفت که «در رابطه با انتخابات شوراهای شهر به خاطر انجام اقدامات پیشگیرانه و این که هنوز موعد تبلیغات شوراها آغاز نشده، شاهد تخلفات کمتری بودیم.»

آن ‌طور که آقای اسماعیلی اظهار کرد٬ برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی «به خاطر مداخله در انتخابات و تبلیغ به نفع بعضی نامزدها» دچار تخلف شده‌اند و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

وی از تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده نیز ابراز بی‌اطلاعی کرده٬ اما افزود که «در روزها و هفته‌های گذشته پرونده‌های جدیدی تشکیل شده است.»

آقای اسماعیلی به نام این مدیران و نیز سازمان‌هایی که در آن مشغول به خدمت بوده‌اند نیز اشاره‌ای نکرده٬ اما گفت که برخی از این پرونده‌ها به «دادسرا ارجاع شده و هنوز در مرحله رسیدگی دادسرایی است.»

وی همچنین به طور کلی به رشد تخلفات انتخاباتی در هفته گذشته اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش٬ رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد که «در حوزه رسانه‌هایی هم که از اموال عمومی استفاده می‌کنند و له یا علیه نامزدهای انتخابات تبلیغ کرده‌اند، گزارش‌هایی واصل و پرونده تشکیل شده است.»

روز گذشته همزمان با انتشار گزارش وزارت ارشاد ایران از «تخلف انتخاباتی» تعدادی از رسانه‌ها، یک عضو هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که از وزیر کشور خواسته شده به این رسانه‌ها تذکر دهد.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرده بود که هفته گذشته موضوع فعالیت انتخاباتی رسانه‌هایی که از بودجه دولتی و عمومی استفاده می کنند در جلسه هیئت اجرایی انتخابات مطرح شده است.

وزارت ارشاد ایران روز شنبه، ۹ اردیبهشت، گزارشی از تخلف رسانه‌های دولتی و عمومی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.

از ۲۵ مورد تخلف مطرح شده در این گزارش، ۱۸ مورد مربوط به خبرگزاری‌های تسنیم، فارس و دانشجو، وابسته به سپاه پاسداران، یک مورد مربوط به خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، دو مورد مربوط به خبرگزاری ایسنا و چهار مورد مربوط به خبرگزاری ایرنا بود.

XS
SM
MD
LG