لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

ده‌ها کشته، آمار تلفات جاده‌ای ایران در ۲۴ ساعت گذشته


سرپرست مرکز کنترل ترافیک نیروی انتظامی ایران روز پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند، خبر داد که در تصادفات روز گذشته در سطح کشور ۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نادر رحمانی گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته در ۲۱ تصادف منجر به فوت ۳۰ نفر کشته و در ۴۰۲ تصادف منجر به جرح ۵۲۰ نفر مجروح شده‌اند.»

در همین حال کسری سیروسی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس، نیز روز پنج‌شنبه گفت که بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک دستگاه تریلر در محور داراب به سمت بندرعباس، پنج سرنشین خودرو پراید کشته شده‌اند.

در مسافرت‌های ایام نوروز و سال نو در ایران همه ساله تعداد زیادی از شهروندان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

در همین حال به گفته احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، در مسافرت‌های نوروز ۹۳ هزار و ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد کمتر است.

در همین حال از روزهای گذشته سفرهای نوروزی در ایران آغاز شده و رسانه‌های ایران از ترافیک شدید در مسیرهای خروجی شهر تهران و همچنین مسیرهای منتهی به شهرهای توریستی ایران خبر می‌دهند.

اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، نیزگفت که سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است.

به گفته آقای مومنی، روز ۲۹ اسفند و اول فروردین در طول دو سال گذشته پرتردد‌ترین و پرترافیک‌ترین روزهای سال بوده‌اند.

همزمان با سفرهای نوروزی برخی از دستگاه‌های دولتی ایران مانند اورژانس و هلال احمر از امدادرسانی به مسافران آسیب‌دیده در روزهای گذشته خبر داده‌اند.

مدیر مرکز کنترل عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز پنج‌شنبه خبر داد که امدادگران این جمعیت از ۲۵ اسفند تا ساعت ۱۲ ظهر ۲۸ اسفند، به ۲ هزار و ۵۰۰ آسیب‌دیده «خدمات لازم را ارائه دادند».

مرتضی مرادی‌پور از انتقال ۲۹۰ نفر از آسیب‌دیدگان به مراکز درمانی خبر داده و گفت که ۵۴۰ نفر هم به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

به گفته آقای مرادی‌پور، تاکنون ۴۶۰ نفر از «خدمات اسکان اضطراری» استفاده کرده‌اند.

در سال‌های گذشته همچنین پیش از ایام سال نو مسئولان سازمان میراث فرهنگی ایران از معرفی مسیرهای جدید گردشگری خبر داده‌اند.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیز روز چهارشنبهدر این باره گفت: «در حال حاضر تمرکز گردشگران روی ۱۰ تا ۱۵ نقطه از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، اهواز... است، در حالی که در ایران با توجه به هویت فرهنگی، تاریخی و تمدنی ۱۱ هزار ساله نقاط گردشگری بسیاری داریم که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.»

این گفته آقای سلطانی‌فر در حالی است که برخی از کاربران فیس‌بوک در روز پنج‌شنبه تصاویری را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن، آرامگاه حافظ در شیراز برخلاف سال‌های گذشته در لحظه سال نو تعطیل خواهد بود.

XS
SM
MD
LG