لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

اصولگرایان فهرست نامزدهای خود برای شورای شهر را منتشر کردند


یک روز پس از انتشار فهرست نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات شوراهای شهر، فهرست اصولگرایان برای این انتخابات نیز با عنوان «لیست خدمت» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران، رئیس، مرتضی طلایی، نایب رئیس، و برخی دیگر از اعضای فعلی شورای شهر تهران از جمله رضا تقی‌پور، پرویز سروری، محسن پیرهادی، علیرضا دبیر، اقبال شاکری و ابوالفضل قناعتی از جمله اعضای این فهرست هستند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، و علی ریاض نماینده سابق مجلس از جمله دیگر اعضای این فهرست هستند.

الهه راستگو، زهره‌سادات لاجوردی و سوده نجفی سه زنی هستند که در فهرست اصولگرایان از آنها حمایت شده است.

اصولگرایان در سه دوره گذشته شورای شهر تهران اکثریت داشته‌اند و محمود احمدی نژاد و پس از او محمدباقر قالیباف را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

در شورای شهر چهارم، اصلاح‌طلبان یک سال اکثریت شکننده داشتند و احمد مسجدجامعی به مدت یک سال به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.

با این حال احمد دنیامالی و الهه راستگو که از فهرست اصلاح‌طلبان به شورای شهر راه یافته بودند، هنگام انتخاب شهردار تهران به محمدباقر قالیباف رای دادند و به این ترتیب محسن هاشمی رای لازم را برای تصدی این سمت به دست نیاورد.

پیش از اصولگرایان، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، فهرست ۲۱ نامزد خود برای انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرده بود.

محسن هاشمی، احمد مسجدجامعی، محمدجواد حق‌شناس، محمود میرلوحی، زهرا نژادبهرام، شهربانو امانی، مجید فراهانی، حسن رسولی، حجت نظری و زهرا صدراعظم نوری از جمله اعضای این فهرست هستند.

معروف صمدی، از فعالان سیاسی اهل سنت و نماینده سنندج در مجلس پنجم نیز از جمله اعضای این فهرست است.

با این حال حسین مرعشی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که معروف صمدی تائید صلاحیت نشده و احتمالا روز چهارشنبه مرتضی الویری، شهردار اسبق تهران، جایگزین او خواهد شد.

در همین حال انتشار فهرست اصلاح‌طلبان انتقادهایی را در شبکه های مجازی به دنبال داشته و برخی از حامیان این گروه خواستار قرار گرفتن نام‌هایی دیگر در این فهرست شده اند.

در فهرست اعلام شده توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شش زن حضور دارند.

انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران در ۱۲۰۰ شهر و ۳۹ هزار روستا، همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG