لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

سه کشته و مجروح در پی تیراندازی «افراد مهاجم» در زاهدان


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

دو فرد مسلح با ورود به یک زمین کشاورزی در زاهدان دو کارگر را کشته و یک کارگر دیگر را زخمی کردند. این حادثه در محور زاهدان به زابل رخ داده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان» ایران روز سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه، به نقل از فریبرز راشدی٬ رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گزارش داد که این حادثه در محور زاهدان به زابل و در محدوده ایستگاه پمپاژ شماره دو خط انتقال آب رخ داده است.

آقای راشدی همچنین به نقل از شاهدان عینی گفت که دو فرد مهاجم پس از ورود به زمین کشاورزی دو کارگر را از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار داده و کشته‌اند.

آن ‌طور که این مقام مسئول به نقل از شاهدان عینی گفته٬ مهاجمان یک کارگر دیگر را هم از ناحیه شکم با «چاقو» زخمی کرده‌اند که حال عمومی وی مطلوب گزارش شده است.

مقام‌های محلی٬ قضایی و امنیتی این احیه تاکنون علت این درگیری را اعلام نکرده‌ و به این حادثه واکنشی نشان نداده‌اند.

اختلاف‌ بر سر تقسیم آب و تعیین حدود زمین‌های کشاورزی در مناطق مختلف ایران به طور معمول یکی از مهم‌ترین عوامل درگیری‌ میان ساکنان این مناطق عنوان می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های مواجه با کمبود آب و درگیر با خشکسالی است که با آمار بیکاری بالا نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

از این استان گزارش‌های متعددی از بروز درگیری مسلحانه در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود که ریشه برخی از آنها اختلاف بر سر مالکیت زمین یا اعتراض سیاسی است.

XS
SM
MD
LG