لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

چين، بخت نخست اول شدن در المپيک ۲۰۰۸


کسب مدال طلای المپیک برای بسیاری از رشته های ورزشی، بزرگترین افتخار است.
کسب مدال طلای المپیک برای بسیاری از رشته های ورزشی، بزرگترین افتخار است.
بنا به مطالعات انجمن المپيک بريتانيا، اگر بازی های المپيک ۲۰۰۸ همين امروز انجام می شد، چين با يازده مدال طلای بيشتر از آمريکا، به مقام نخست می رسيد.

گمانه زنی برای تعداد مدال هايی که کشورها می توانند در المپيک به دست بياورند همواره برای شهروندان کشورهايی که از بخت حضور در ۱۰ تيم نخست رده بندی مدال های المپيک هستند، جذابيتی ويژه دارد.

انجمن المپيک بريتانيا نيز با مقايسه آمار و ارقام مدال های توزيع شده در بازی های قهرمانی سال ۲۰۰۶، شانس کشورها را در کسب مدال های المپيک، «حدس» زده است.

سايمون کلگ، مدير اجرايی اين انجمن المپيک بريتانيا، در اين باره گفت: «ما در اين زمينه، مناسب ترين روش را برای ارزيابی بازی ها به کار گرفته ايم.»

وی يادآوری کرد که نتيجه بازی های قهرمانی اروپا در اين گزارش گنجانده نشده است.

در المپيک ۲۰۰۴ آتن، آمريکا با ۳۵ مدال طلا و در مجموع با ۱۰۳ مدال بر صدر ايستاد. چين از مجموع ۶۳ مدال، ۳۲ طلا گرفت و روسيه از ۹۲ مدالی که کسب کرد ۲۷ طلا را از آن خود کرد.

انتظار می رود که در المپيک ۲۰۰۸ پکن، چين گوی قهرمانی را از ساير کشورها بربايد.

مطالعات اين انجمن بريتانيايی نشان می دهد که در المپيک ۲۰۰۸ پکن، چين با ۴۸ مدال طلا و ۸۴ مدال در مجموع، عنوان قهرمانی اين دوره از بازی ها را از آن خود خواهد کرد.

آمريکا با ۹۳ مدال و ۳۷ طلا، روسيه با ۸۲ مدال و ۳۲ طلا، استراليا با ۴۳ مدال و ۲۰ طلا، و هلند با ۲۰ مدال و ۱۳ طلا در مکان های دوم تا پنجم قرار خواهند گرفت.

ماه گذشته، جيم شر، مدير اجرايی کميته المپيک آمريکا، المپيک ۲۰۰۸ پکن را «مشکل ترين المپيک تاريخ» لقب داد و گفت آمريکا برای حفظ برتری در اين سال، دست کم به ۳۵ مدال طلا احتياج دارد.

وی پيش بينی کرد که چين حدود ۴۰ مدال طلا و در مجموع کمتر از ۱۰۰ مدال را از آن خود خواهد کرد.

بريتانيا در بازی های المپيک آتن، با ۵ طلا و ۳۷ مدال در مجموع در مکان دهم دنيا جای گرفت.

بر اساس مطالعات انجمن المپيک بريتانيا، اين کشور در بازی های ۲۰۰۸ پکن، با کسب ۹ مدال طلا و ۳۰ مدال در مجموع، مکان هفتم رده بندی جهانی را از آن خود خواهد کرد.

بريتانيا اميدوار است که در المپيک سال ۲۰۱۲ لندن، در مقام چهارم جهان قرار گيرد.
XS
SM
MD
LG