لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۱

هشدار وزیر دفاع احمدی‌نژاد به اسرائیل در مورد حمله به ایران


دیدار احمد وحیدی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه
دیدار احمد وحیدی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه
سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، که در حال دیدار رسمی سه‌روزه از سوریه است از «توان ایران برای حمله به نیروگاه هسته‌ای و کارخانه‌های اسلحه‌سازی اسرائیل» سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای وحیدی روز چهارشنبه در دمشق گفت: «صهیونیست‌ها در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درامان نخواهند بود... و اولین پاسخ ایران به مراکز ساخت سلاح‌های شیمیایی و سلاح‌های کثیف این رژیم خواهد بود.»

آقای وحیدی از جمله بلندپایه‌ترین مقام ایرانی است که تاکنون آشکارا از احتمال «حمله ایران به کوره هسته‌ای اسرائیل و کارخانه‌های اسلحه‌سازی اسرائیل» سخن گفته است.

جمهوری اسلامی و سوریه در جریان دیدار وزیر دفاع ایران از دمشق بر «اتحاد راهبردی فیمابین» تاکید کرده و گفتند که برای مقابله با تهدیدهای مشترک آماده‌اند، و وزیر دفاع ایران گسترش مناسبات نظامی تهران- دمشق را «عامل مهم امنیت منطقه» توصیف کرده است.

آقای وحیدی که در صدر یک هیات نظامی از شامگاه سه‌شنبه در سوریه به سر می‌برد، پس از دیدار با همتای سوری خود و حضور در نشست چهارشنبه کمیسیون عالی مشترک نظامی دو کشور، با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نیز ملاقات کرد.

سپهبد علی محمد حبیب، وزیر دفاع سوریه، همزمان با دور نخست مذاکرات با همتای ایرانی خود گفته است که «تهران و دمشق در برابر هر حمله‌ای کنار یکدیگر خواهند بود».

دیدار وزیر دفاع ایران از سوریه دومین سفر یک مقام بلندپایه ایرانی از دمشق در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای وحیدی در دیدار با رهبران گروه‌های مسلح عربی بر «ادامه حمایت ایران» از سازمان‌های فلسطینی و لبنان تاکید کرد و به احمد جبرئیل گفت شیشه عمر اسرائیل «در برخورد با مقاومت لبنان و فلسطین شکست».

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته در دمشق با بشار اسد و شماری دیگر از بلندپایگان سوری، و نیز با هیات‌های حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی هم‌پیمان با ایران دیدار کرد.

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته هشدار داده بودند که «حزب‌الله ممکن است به دستور ایران بخواهد با تعرض به اسرائیل نگاه جامعه جهانی را از بن‌بست ایجاد شده در پرونده هسته‌ای ایران به بحرانی دیگر معطوف کند».

سفر خارجی وزیر دفاع ایران به سوریه در حالی انجام شده است که او از سوی کشور آرژانتین به ظن مشارکت فعال در برنامه‌ریزی انفجار کانون همیاری یهودیان در رخداد مرگبار ۱۵ سال پیش تحت تعقیب است.
XS
SM
MD
LG