لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

ادامه حملات موشکی اسرائیل به نوار غزه؛ هدف «انبار مهمات»


عکس از حمله اسرائیل به رفح متعلق به سال ۲۰۰۹ در جریان نبرد ۲۳ روزه
عکس از حمله اسرائیل به رفح متعلق به سال ۲۰۰۹ در جریان نبرد ۲۳ روزه
پس از یک روز درگیری شدید زمینی بین نظامیان اسرائیلی و چریک‌های فلسطینی در معبر مرزی خان یونس، هواپیماهای اسرائیل پنج‌شنبه شب و جمعه بار دیگر به بمباران اهدافی در داخل نوار غزه دست زدند.

نبرد زمینی طرفین روز پنج‌شنبه گذشته و با به کارگیری سلاح‌های سبک و سنگین در معبر مرزی کسیو فیم در منطقه خان یونس شروع شد.

آن طور که شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده است، شدت نبردهای روز پنج‌شنبه بین طرفین پس از جنگ ۲۳ روزه آنها در سال ۲۰۰۹ بی‌سابقه بوده است و اسرائیلی‌ها هلی‌کوپترهای خود را نیز وارد نبرد کرده‌اند.

عملیات «سرب مذاب» یا نبرد «۲۳ روزه» از روزهای آخر دسامبر سال ۲۰۰۸ به تصمیم اهود اولمرت، نخست وزیر پیشین، اهود باراک وزیر دفاع وقت و کنونی، و تسیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین اسرائیل، آغاز شد و تا هجدهم ژانویه سال ۲۰۰۹ ادامه یافت.

اسرائیل تاکید داشت که پس از هشت سال حملات راکتی از غزه و اصابت هزاران فروند راکت و خمپاره به شهرهای جنوب اسرائیل، این حملات را دیگر تاب نمی‌آورد، زیرا غزه را کاملا ترک کرده است.

در دو روز اخیر، در مقابل، نیروهای وابسته به گردان‌های عزالدین قسام وابسته به حماس و سرایای قدس وابسته به فتح در این نبردها حضور داشته‌اند.

عصر پنج‌شنبه در ادامه نبرد، موشک‌هایی از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد و با فرا رسیدن شب جنگنده‌های اسرائیل در چندین نوبت به نوار غزه حمله كردند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، جنگنده‌های اسرائيلي پنج‌شنبه شب دست‌كم پنج حمله موشكي به نوار غزه انجام داده‌اند.

به گزارش رويترز، در اين حمله دست‌كم دو كودك زخمی شده و خرابی‌‌های زيادی نيز به بار آمده است.

در همین حال شاهدان عيني اعلام كرده‌اند كه چهار حمله به يكي از مناطق مركزي در نزديكي خان ‌يونس صورت گرفته و پنجمين حمله موشكي نيز به شهر غزه انجام گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل با تاييد اين حملات اعلام کرد كه در اين حملات دو كارخانه ساخت سلاح و دو انبار مهمات هدف قرار گرفته است.

به گفته این مقام اسرائیلی، در اين حملات دو هلي‌كوپتر جنگي اسرائيل دو بار اردوگاه ناصريه را بمباران كرده‌اند. اين مقام همچنين اين حملات را واكنشی به حملات راكتی روز پنج‌شنبه فلسطينيان به مناطق مرزی با اسرائیل عنوان كرد.

در این میان برخی منابع خبری دیگر از هشت حمله هوايي به نوار غزه سخن گفته‌اند.

طبق این گزارش‌ها، هفت موشك به مناطق فلسطيني شليك شده است كه چهارتای آنها مناطق نزديك خان يونس در جنوب غزه و دو موشك يك پست نگهباني گردان‌های عزالدين قسام را هدف قرار داده است.

در حمله‌ای ديگر يك كارگاه در اردوگاه ناصريه واقع در مركز غزه هدف اين حملات قرار گرفته است.

خان يونس،‌ رفح و شمال غزه کانون حملات هوایی جدید اسرائیل بوده‌اند. رفح منطقه مرزی نوار غزه با صحرای سینای مصر است.

در همین حال آن طور که شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده است، معاون نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است که در صورت عدم توقف شلیک موشک‌های حماس به سوی اسرائیل، حمله‌ای وسیع به غزه صورت خواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG