لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

اولمرت: حمله به غزه ادامه می یابد


«ما به اقدام عليه عناصر تروريست در منطقه غزه و کرانه باختری و محافظت از شهروندان اسراييلی ادامه خواهيم داد.» - المرت
«ما به اقدام عليه عناصر تروريست در منطقه غزه و کرانه باختری و محافظت از شهروندان اسراييلی ادامه خواهيم داد.» - المرت

ایهود المرت، نخست وزير اسراييل، روز يکشنبه سيزدهم خرداد گفت که عمليات نظامی اين کشور عليه شبه نظاميان فلسطينی در نوار غزه، تا پايان حملات راکتی آنان ادامه خواهد يافت.


به گزارش خبرگزاری رویترز، دقايقی پس از سخنان اهود اولمرت، که از راديو اسراييل پخش شد، شاخه نظامی گروه حماس اعلام کرد که هشت راکت را از غزه به خاک اسراييل پرتاب کرده است.


يک سخنگوی ارتش اسراييل گفت که سه راکت به گذرگاه مرزی ايرز اصابت کرده و در این حمله چهار سرباز اسراييلی زخمی شده اند.


اهود اولمرت خطاب به اعضای دولت خود گفت که مذاکره ای در کار نخواهد بود، و افزود که الزامی برای تغيير عمليات ارتش اسراييل نيز نيست.


نخست وزير اسراييل اضافه کرد: «ما به اقدام عليه عناصر تروريست در منطقه غزه و کرانه باختری و محافظت از شهروندان اسراييلی ادامه خواهيم داد.»


در اين خصوص، امير پرتز، وزير دفاع اسراييل نيز در جلسه هيات دولت اين کشور بر ادامه عمليات ارتش اسراييل در نوار غزه تاکيد کرد.


محمود عباس، رييس دولت خودگردان فلسطين، در تلاش برای کاهش بحران موجود، پيشنهاد آتش بس داده است. بر پايه اين پيشنهاد آتش بس، حماس و ساير گروه های شبه نظامی فلسطينی، پرتاب راکت به خاک اسراييل را متوقف خواهند کرد و اسراييل هم به حملات هوايی خود عليه آنها پايان خواهد داد.


اين پيشنهاد آتش بس، در صورت تاييد طرفين درگير، به کرانه باختری نيز تسری خواهد يافت. اين بخش از پيشنهاد محمود عباس، مورد درخواست گروه حماس بوده است، گرچه اسراييل تاکنون با اين خواسته مخالفت کرده است.


به گفته ارتش اسراييل، حماس و ساير گروه های شبه نظامی فلسطينی از ۱۵ ماه مه تاکنون، ۲۸۵ راکت از نوار غزه به خاک اسراييل پرتاب کرده اند. بر اثر پرتاب اين راکت ها، دو غيرنظامی اسراييلی کشته و ۲۰ نفر ديگر زخمی شده اند.


همچنين نزديک به ۵۰ فلسطينی در پی حملات اسراييل کشته شده اند.


آقای عباس گفت که چهار روز ديگر با اهود اولمرت گفت و گو خواهد کرد. به گفته دفتر نخست وزير اسراييل، احتمالا اين گفت و گوها در شهر اريحا در کرانه باختری، انجام خواهد شد.


در همین حال قرار است آقای اولمرت، روز ۱۹ ژوئن، ۲۹ خرداد، با جرج بوش، رييس جمهوری ايالات متحده آمريکا، در واشنگتن ديدار و درباره از سرگيری مذاکرات صلح خاورميانه، با وی گفت و گو کند.


XS
SM
MD
LG