لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۴

یک حمله انتحاری دیگر جان ۱۸ پیشاوری را گرفت


نیروهای پلیس پاکستان در محل انفجار روز پنج‌شنبه
نیروهای پلیس پاکستان در محل انفجار روز پنج‌شنبه
روز پنج‌شنبه در آخرین انفجار از موج انفجارهایی که شهر پیشاور را به ویرانه ای بدل کرده است در نزدیکی ساختمان یک دادگاه ۱۸ نفر جان باختند و ۳۴ نفر زخمی شدند.

این هفتمین حمله انتحاری در ماه جاری میلادی در پاکستان و پنجمین آنها در شهر پیشاور در نزدیکی مرز افغانستان از زمانی است که ارتش پاکستان حمله خود به نیروهای شبه‌نظامی طالبان در استان وزیرستان جنوبی را آغاز کرده است.

به گفته ارتش پاکستان، در نتیجه عملیات یک‌ماهه اخیر صدها شبه‌نظامی طالبان کشته‌ شده‌اند، اما به دلیل این که مقامات پاکستان از ورود خبرنگاران خارجی به منطقه عملیات جلوگیری می‌کنند تأیید اطلاعات ارتش میسر نیست.

از سوی دیگر حملات انتحاری گروه طالبان تاکنون جان بیش از ۱۱۰ غیرنظامی را گرفته است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله انتحاری روز پنج‌شنبه را بر عهده نگرفته است، اما تلویزیون خبری سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد که رهبران گروه طالبان مسئولیت این موج حملات به‌ویژه در شهر پیشاور را بر عهده گرفته و وعده داده‌اند که این حملات ادامه خواهد داشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز دوشنبه از قول اعظم طارق، سخنگوی طالبان پاکستان، در مورد این موج حملات گفت: «هدف طالبان همیشه روشن بوده است: سازمان‌های دولتی که به تحریک آمریکایی‌ها طالبان را هدف قرار می‌دهند و دست‌شان به خون شهدای ما آلوده است.»

دولت پاکستان روز پنج‌شنبه به رغم موج حملات انتحاری طالبان اعلام کرد که مصمم است با کمک متحدان خود و در راس آنها ایالات متحده این شبه‌نظامیان را به زانو درآورد.

یوسف‌رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، در این زمینه به خبرنگاران گفت: «تمام ملت ما علیه تروریسم متحد شده است.»

ساعاتی پیشتر نیز مقامات امنیتی پاکستان از شلیک دو موشک از یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا در شمال غربی این کشور و کشته شدن چهار نفر خبر دادند.

به گفته این مقامات، این حمله شبانه که چهل و چهارمین حمله آمریکا از نوع خود بود در استان وزیرستان شمالی و در حدود ۲۰ کیلومتری غرب شهر میران‌شاه رخ داده است.
XS
SM
MD
LG