لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۲

پلیس در بالتیمور آمریکا مقررات منع آمد و شد برقرار کرد


صدها مغازه در بالتیمور غارت شده و ساختمان های زیادی به آتش کشیده شدند
صدها مغازه در بالتیمور غارت شده و ساختمان های زیادی به آتش کشیده شدند

در پی ادامه درگیری‌ها و آشوب‌ در بالتیمور آمریکا که از خشم شهروندان در مورد رفتار پلیس با سیاه‌پوستان آغاز شده است، نیروهای امنیتی شهر تصمیم به برقراری مقررات منع آمد و شد از ساعت ده شب تا پنج صبح گرفته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه‌های خبری، شب هشتم اردیبهشت، چند صد نفر از آشوبگران بدون اهمیت به مقررات وضع شده همچنان در خیابان‌ها ماندند.

گزارش‌ها از آتش‌سوزی در نزدیکی یک کتابخانه نیز حکایت دارند.

ناآرامی‌ و درگیری در شهر بالتیمور آمریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:46 0:00

خبرگزاری فرانسه می‌گوید گروهی از افراد پلیس ضد شورش در ساعات پایانی شب به گروهی از افراد جوان عمدتا سیاه‌پوست، یورش برده‌اند. راهپیمایان هر چه به دستشان رسیده به سوی پلیس پرتاب کرده‌اند.

نیروهای پلیس از ساچمه‌های فلفلی و بمب‌های دودزا برای پراکندن تجمع‌کنندگان استفاده کرده‌اند.

خودروهای زرهی پلیس برای حمایت از مقررات منع آمد و شد که قرار است تا یک هفته ادامه پیدا کند، در خیابان‌های بالتیمور حضور پیدا کرده‌اند.

پلیس بالتیمور در توئیتر خود می‌گوید خبرنگاران از مقررات شبانه مستثنی هستند.

آشوب و درگیری‌ها در بالتیمور زمانی بالا گرفت که فردی گری، جوان سیاه‌پوستی در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه‌های خبری آمریکا، آقای گری به اتهامی مربوط به اسلحه و پس از تعقیب و گریز با پلیس دستگير شد، اما زمانی که در بازداشت بود بر اثر آسيب شديد در ستون فقرات‌اش درگذشته است.

مقام‌های رسمی تعهد داده‌اند که تحقيقات جامعی درباره مرگ او انجام دهند.

طی ماه‌های گذشته اعتراضات در شهرهای مختلف ایالات متحده به نحوه برخورد پلیس با سیاه‌پوستان بالا گرفته و در مورادی به خشونت‌های خیابانی کشیده شده است.

در مورادی، از جمله در بالتیمور، گزارش‌هایی در مورد درگیری میان گروه‌های تبه‌کار پلیس در میانه اعتراضات نیز منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید بسیاری از کسانی که با آن خبرگزاری گفت‌وگو کرده‌اند، آشوبگران را محکوم کرده‌اند و در عین حال گفته اند که به نیروهای پلیس نیز اعتماد ندارند.

XS
SM
MD
LG