لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۹

رضا صابری: وکیلم نمی‌تواند دخترم را ببیند


گفته می‌شود رکسانا صابری در زندان اوین به سر می‌برد.
گفته می‌شود رکسانا صابری در زندان اوین به سر می‌برد.
پدر رکسانا صابری که در ایران در بازداشت است می‌گوید به وکیلش اجازه داده نشده است با این خبرنگار ایرانی – آمریکایی ملاقاتی داشته باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رضا صابری، پدر این خبرنگار، می‌گوید وکیل او روز شنبه قصد ملاقات با رکسانا صابری را داشته است، اما مقامات زندان به دلیل این که «مدارکش ایراد داشته» از ملاقات ممانعت کرده‌اند.

خانم صابری، ۳۱ ساله، که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی در ایالت داکوتای شمالی آمریکا متولد شده از شش سال پیش در ایران زندگی می‌کرد و حدود یک ماه پیش دستگیر شده است.

رضا صابری می‌گوید وکیل او قصد دارد روز یک‌شنبه بار دیگر برای ملاقات با دخترش تلاش کند.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، دوشنبه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد دستگيری رکسانا صابری گفت که فعاليت او از سال ۸۵ ۱۳ غيرمجاز بوده است.

با این حال حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پنج‌شنبه گذشته با اشاره به اين که پرونده رکسانا صابری در شعبه دوم بازپرسی مطرح است گفت: «تحقيقات از او به عمل آمده و ظرف چند روز آينده آزاد خواهد شد.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا نیز از ایران خواسته است هر چه زودتر وضعیت این خبرنگار آمریکایی را روشن کند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ضمن اشاره به این که وزارت متبوعش «از تمام ابزارهای موجود» برای بازگرداندن رکسانا صابری استفاده خواهد کرد گفت: «اين نحوه بازداشت يک خبرنگار جوان ايرانی ـ آمريکايی نشان‌دهنده ماهيت دولت ايران است.»

ماشالله شمس‌الواعظين، سخنگوی انجمن دفاع از مطبوعات ايران، نیز در این مورد به راديوفردا گفت: «نکته جالب اين است که نه اتهام وی و نه مکان بازداشتش معلوم نشده و اين امر موجب نگرانی انجمن است».

رکسانا صابری که برای رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی و رادیو ان‌پی‌آر، رادیو ملی آمریکا، گزارش تهیه می‌کرد در تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه در آخرين گفت‌وگوی تلفنی با پدرش گفته بود که فردی به او شراب فروخته و سپس این موضوع را گزارش کرده و همین امر منجر به دستگيری او شده است.

آقای صابری موضوع خرید شراب را بهانه ای بیش برای دستگیری دخترش ندانسته است.
XS
SM
MD
LG