لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

زنان آمریکایی و تجربه سقط جنین


تظاهرات جنبش «انتخاب» در حمایت از آزادی سقط جنین در واشینگتن.
تظاهرات جنبش «انتخاب» در حمایت از آزادی سقط جنین در واشینگتن.
نتايج يک تحقيق نشان می دهد حدود نيمی از زنانی که در سال ۲۰۰۲ در آمريکا سقط جنين کرده اند، پيش از آن دست کم يک بار دست به اين اقدام زده بودند.

به گزارش خبرگزاری رويتر، زنانی که برای چند بار سقط جنين می کنند، تمايل دارند به سن ۳۰ و بالاتر از آن برسند و پس از آن صاحب فرزندان بيشتر شوند.

زنان با تجربه

بنياد غير انتفاعی تحقيقات آلن گوتماچر، که اين تحقيق را انجام داده است، می گويد چندين نظرسنجی توسط گروه های دولتی و خصوصی انجام داده است تا به نتايج اين تحقيق دست پيدا کند. برای مثال يکی از اين نظرسنجی ها در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ در آمريکا توسط گروه های دولتی انجام شد و حاکی از اين است که ۴۸ درصد زنانی که سقط جنين می کنند می گويند پيش از اين نيز به اين اقدام دست زده بودند.

راشل جونز، عضو ارشد اين مرکز تحقيقات که مسووليت رهبری اين نظرسنجی را بر عهده داشت، می گويد:«اين نظرسنجی پيشنهاد می دهد که ما نياز به راه های بهتری برای کمک به همه زنان برای جلوگيری از بارداری های ناخواسته داريم.»

به گزارش خبرگزاری رويتر، بيشتر زنانی که سقط جنين می کنند، فقير يا از خانواده های کم درآمد هستند و ۶۰ درصد آنان دست کم يک فرزند دارند.

اين تحقيق همچنين نشان می دهد يک سوم زنان آمريکايی فرزندانی ناخواسته به دنيا می آورند. همچنين يک دهم زنان آمريکايی بيش از يک زايمان ناخواسته دارند.

میلیون ها زایمان ناخواسته


بنياد غير انتفاعی تحقيقات آلن گوتماچر، همچنين در گزارش تحقيق خود می نويسد زنانی که سقط جنين می کنند، بايد روش های پيشگيری از بارداری را بدانند اما اين فرصت در اختيار آنان قرار داده نشده است.

شارون کمپ، رئيس اين بنياد می گويد:«سياست های دولت فدرال درباره سقط جنين موجب افزايش اين موارد می شود.»

بر پايه آمار مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری های ايالات متحده، حدود نيمی از ۵ و نيم ميليون زايمان در ايالات متحده در سال، ناخواسته هستند. بيش از ۴ ميليون نوزاد سالانه در ايالات متحده متولد می شوند.

مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری های ايالات متحده همچنين گزارش می دهد ۸۵۴ هزار و ۱۲۲ سقط جنين قانونی در سال ۲۰۰۲ در آمريکا انجام شده است .

یک مرگ در هر هفت دقیقه

۴۶ ميليون زن در جهان در سال سقط جنين می کنند. بيشتر اين موارد در رومانی، کوبا و ويتنام و کمترين آنها در بلژيک، هلند، آلمان و سوييس است.

نزديک به يک چهارم از مردم دنيا در کشورهايی زندگی می کنند که نه تنها سقط جنين قانونی نيست، بلکه قوانين جلوگيرانه سختی هم در اين باره دارد.

بر اساس آمار وب سايت «ويمن آن وب»، وب سايتی که متشکل از زنانی است که در سراسر دنيا تجربه سقط جنين را داشته اند؛ سالانه ۴۶ ميليون زن در سراسر دنيا سقط جنين می کنند و هر ۷ دقيقه يک زن بخاطر سقط جنين غير قانونی جان خود را از دست می دهد.
XS
SM
MD
LG