لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۶

لغو بازی استقلال و شهرداری تبریز به دلیل آلودگی هوای تهران


کمتر از دو ساعت تا شروع بازی استقلال با شهرداری تبریز در ورزشگاه آزادی تهران، رئیس لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که این بازی در چارچوب لیگ برتر ایران به دلیل آلودگی هوای تهران لغو شده است.

به گفته عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، این تصمیم روز جمعه از سوی استانداری تهران گرفته شده است.

خبرگزاری‌های داخلی به نقل از اقای محمدی اعلام کرده‌اند که «فعلا مقرر شده است اين بازی با ۲۴ ساعت تاخير در همان ورزشگاه آزادی برگزار شود».

پرویز مظلومی، سرمربی تیم فوتبال استقلال، پس از آگاهی از لغو دیدار تیمش با شهرداری تبریز به خبرگزاری فارس گفت: «با این شرایط فوتبال را تعطیل کنند تا ما هم تکلیف‌مان را بدانیم.»

آقای مظلومی افزود: «ما در طول هفته با همین شرایط (آلودگی هوای تهران) تمرین کرده‌ایم و حالا که آماده برگزاری بازی شده‌ایم می‌گویند هوا آلوده است! نمی‌شد مسئولان محترم سازمان لیگ روز قبل اعلام کنند این بازی لغو شده است تا ما هم تکلیف‌مان را بدانیم.»

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین گفت: «ما در طول هفته تمرینات‌مان را در همین آلودگی هوا برگزار کرده‌ایم. چه طور آن زمان برای بازیکنان ضرر ندارد و حالا که روز بازی شده برای بازیکنان خطرناک است. واقعا این وضعیت خسته‌کننده است و نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. بهتر است فعلا فوتبال را تعطیل کنند تا شرایط برای برگزاری مسابقات فوتبال فراهم شود.»

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شهرداری تبریز یک روز پس از مسابقه‌های دو تیم نفت تهران با ملوان انزلی در ورزشگاه تختی تهران و استیل آذین با فولاد اهواز در ورزشگاه نیروی انتظامی شهرک اکباتان در شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر به تصمیم سازمان لیگ و به دنبال تاکید کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران لغو شد.

مسئله آلودگی شدید هوای تهران در دو هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در تهران را در شرف تعطیلی قرار داده و حتی مدیرکل تربیت بدنی استان تهران اعلام کرده است که ورزشگاهی به سازمان لیگ نمی‌دهد.

بر پایه گزارش خبرگزاری‌ها در تهران، بر اساس نشست مسئولان سازمان لیگ قرار است دیدار تیم‌های استقلال با شهرداری در صورتی با ۲۴ ساعت تاخیر عصر شنبه در همان ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که وضعیت هوای تهران شرایط بهتری پیدا کند.
XS
SM
MD
LG