لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

به مناسبت دو سالگی جنبش سبز


دو سال پیش، در ۲۲ خردادماه ۱۳۸۸، انتخاباتی در ایران برگزار شد که پایانی مانند دیگر انتخابات‌های پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ نداشت.

اعلام نتیجه این انتخابات به نفع محمود احمدی‌نژاد به اعتراضاتی در ایران دامن زد که نظیر آن در تاریخ ۳۲ ساله جمهوری اسلامی دیده نشده است، اعتراضاتی که به تولد جنبشی با عنوان «جنبش سبز» انجامید.

دو سال پس از این انتخابات، هنوز صدها تن از معترضان، روزنامه‌نگاران، و فعالان سیاسی در زندان به سر‌ می‌برند، هنوز عوامل قتل عده‌ای از معترضان پس از انتخابات چون ندا آقاسلطان و سهراب اعرابی پا به دادگاه نگذاشته‌اند، و از وضعیت مهدی کروبی و میرحسین موسوی که در تولد جنبش سبز نقشی اساسی داشتند اطلاعی در دست نیست.

اکنون بعضی می‌گویند که جنبش سبز ایران مرده است و پایان‌یافته، بعضی آن را زنده و پویاتر از گذشته می‌دانند، و بعضی بر این عقیده‌اند که سرکوب خشونت‌بار از سوی حکومت تنها به زیرزمینی شدن جنبش سبز انجامیده است و ایران در عین سکوت بشکه باروتی است در انتظار یک جرقه.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ نظر شما درباره جنبش سبز چیست؟ آیا هنوز به برقراری دموکراسی در ایران امیدوارید؟ آیا آینده‌ای روشن برای ایران می‌بینید؟

رادیوفردا در انتظار خاطرات شما از سال پرغوغای ۸۸ و نظرات و امیدهای شما برای سال‌های آینده است.
XS
SM
MD
LG