لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

​ بازداشت يکی از چهره های رسانه ای نزديک به احمدی نژاد


عبدالرضا داوری قائم مقام سابق مديرعامل خبرگزاری دولتی ايرنا
عبدالرضا داوری قائم مقام سابق مديرعامل خبرگزاری دولتی ايرنا
عبدالرضا داوری قائم مقام سابق مديرعامل خبرگزاری دولتی ايرنا در دوران رياست جمهوری محمود احمدی نژاد بازداشت شد.

خبرگزاری ايرانا شنبه ۳ خرداد به نقل از يک منبع آگاه که نامی از وی نبرد، گزارش داد که «داوری که به عنوان يکی از چهره های اصلی رسانه ای نزديک به جريان انحرافی به وی‍ژه در دو سال پايانی عمر دولت دهم شناخته می شود، براساس اتهامات انتساب دروغ به مسئولان و نشر اکاذيب بازداشت شد».

جريان انحرافی اصطلاحی است که منتقدين دولت احمدی نژاد به برخی حلقه های نزديک وی با محوريت رحيم مشايی اطلاق می کنند.

آقای داوری از طرفداران نزديکان احمدی نژاد و قائم مقام علی اکبر جوانفکر مدير عامل سابق خبرگزاری ايرنا و مشاور رسانه ای رئيس جمهور سابق بود.

خود جوانفکر نيز قبلا دادگاهی شده و مدتی را در زندان سپری کرد.

آقای داوری قبلا زمانی که مديرعامل روزنامه شهروند از رسانه های نزديک احمدی نژاد بود به دليل مصاحبه ای با جوانفکر محکوم به پرداخت يک ميليون تومان جزای نقدی شده بود.
خبرگزاری ايرنا می نويسد که پيشتر حکم جلب برای داوری صادر شده بود، اما وی تاکنون از حضور در مراجع قضايی خودداری کرده است.

اين گزارش می افزايد که «داوری که در سال های پايان دولت دهم رياست صندوق بازنشستگی مس کشور را برعهده داشت، در طول دولت نهم و دهم از اصلی ترين چهره های رسانه ای وابسته به جريان انحرافی شناخته می شود که پيش از انتخابات سال ۸۸ نيز مسئوليت اداره کل پژوهش و همچنين معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی را برعهده داشت».

بر اساس اين گزارش، وی در جريان ثبت نام نامزدها برای انتخابات رياست جمهوری خرداد ماه ۹۲ تا پيش از اعلام صلاحيت ها، به عنوان يکی از حاميان اصلی نامزد مورد پشتيبانی احمدی نژاد، در رسانه ها فعاليت داشت.

آقای داوری، درست قبل از انتخابات سرپرست مجتمع رسانه ای هما (هواداران محمود احمدی نژاد) بود که در بهار سال گذشته راه اندازی شد.

بازداشت داوری در روز شنبه حالی است که درست چهار روز قبل از آن، بهمن شريف زاده يکی ديگر از چهره های بسيار نزديک به احمدی نژاد بازداشت شد.

همچنين خبرگزاری ايسنا سوم خرداد ماه ازحضور مجدد محمدرضا رحيمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد در شبعه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران خبر داد.

آقای رحيمی از چندين فقره پرونده فساد مالی، از جمله بيمه ايران اتهام شده است.
ايسنا می نويسد که در جلسه امروز شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، دو تن از محکومان اصلی پرونده اختلاس از بيمه ايران نيز به عنوان مطلع حضور داشتند.
XS
SM
MD
LG