لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۱

شمار مصدومان زلزله در غرب ايران به ۲۵۰ تن افزایش یافت


احمد کرمی، مديرکل ستاد مديريت بحران ايلام، روز دوشنبه،۲۷ مرداد ماه، گفت: «شمار آسيب ديدگان زمين لرزه صبح امروز مورموری از توابع شهرستان آبدانان به ۲۵۰ نفر افزايش يافته است.»

به گزارش ایرنا، ˈاحمد کرمیˈ افزود:«اين مصدومان به مراکز درمانی شهرستان های دهلران، آبدانان و استان خوزستان منتقل شده اند.»

پيشتر تعداد مصدومان اين زمين‌لرزه ۸۰ تن گزارش شده‌ بود.

زمين‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۱ تا ۶٫۲ درجه در مقياس ريشتر صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد، استان‌های ايلام، لرستان، خوزستان و کرمانشاه را در غرب و جنوب غربی ايران لرزاند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران وقوع زمين‌لرزه را در ساعت هفت صبح و کانون آن را سه کيلومتری مورموی، ۳۶ کيلومتری موسيان و ۴۱ کيلومتری دهلران در استان ايلام، اعلام کرده است. همين خبرگزاری می‌گويد زمين‌لرزه علاوه بر ايلام، لرستان و خوزستان را نيز لرزانده است. به گزارش خبرگزاری ايسنا، و واحد مرکزی خبر، اين زمين لرزه استان‌ کرمانشاه را نيز لرزانده است.

خبرگزاری ایرنا از قول محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، می‌گوید که «خسارات زیادی به تاسیسات و ساختمان‌ها» در آن استان وارد شده است. اما هنوز گزارشی در مورد تلفات در آن منتشر نشده است.

مهر می‌گويد امدادرسانی به اين منطقه با سختی روبه‌رو شده است.

همين خبرگزاری از ثبت ۱۲ پيش‌لرزه و پس‌لرزه در پی زمين‌لرزه اصلی خبر داده است. خبرگزاری ايسنا از وقوع ۲۲ لرزه از ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هشت صبح ۲۷ مرداد خبر داده است.

XS
SM
MD
LG