لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۶

اقتصاد عزاداری


بزرگداشت و برگزاری آیین‌ها، مراسم و مناسبت‌ها در جوامع مختلف که با رفتارهای جمعی گروه عمده ای همراه است، می‌تواند بر شاخص‌های اقتصادی نیز اثرگذار باشد.

تغییر در عرضه و تقاضای برخی کالاها و خدمات یا استفاده از خدماتی مشابه در سطح وسیع موجب برهم‌خوردن تعادل در آن بازارها شده و بسته به بزرگی یا کوچکی آن رفتار، می‌تواند آثاری متفاوت بر بخش ةایی از اقتصاد آن کشور بر جا بگذارد.

مراسم نوروز، شامل خریدهای نوروزی و مسافرت‌های این ایام یکی از رفتارهای جمعی ایرانیان است که با تغییراتی در اقتصاد همراه می‌شود. آیین شب یلدا، آغاز فصل مدارس در مهرماه هر سال و ماه رمضان و محرم که با رفتارهای مشابه جمعی شمار زیادی از جامعه ایرانی همراه است، از جمله مناسبت‌ها و آیین‌های اثرگذار بر شاخص‌های خرد و کلان اقتصادی است.

در این شماره از پادکست «الف، ب، اقتصاد»، سراغ بازار محرم و اقتصاد عزاداری رفته‌ایم و آثار چندگانه این رفتار جمعی ایرانی‌ها را بررسی کرده‌ایم که دعوت می‌کنم شنونده آن باشید.

پادکست الف، ب، اقتصاد ۲۱؛ اقتصاد عزاداری - کاری از آرش‌حسن‌نیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:31 0:00
لینک مستقیم

راه ارتباطی من و شما برای انتقال نقد، نظر و پیشنهادهای شما درباره پادکست «الف، ب، اقتصاد»، ایمیل alef@radiofarda.com است، منتظر ایمیل‌های شما هستم.

XS
SM
MD
LG