لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

پیام تبریک اوباما به مناسبت عید فطر


فیس بوک وزارت خارجه آمریکا به فارسی پیام باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا،به مناسبت عید فطر را منتشر کرده است:

«ميشل و من مايليم گرمترين آرزوهای خود را به مسلمانانی که در ايالات متحده و در سرتاسر جهان عيد فطر را جشن می گيرند، تقديم کنيم. درحاليکه مسلمانان به پايان رسيدن ماه رمضان را گرامی می دارند، به ياد می آورند که اين ماه زمانی برای تأمل روحی، جامعه سازی، و دستگيری از نيازمندان است. در حالی که عيد فطر پايان ماه رمضان است، آغاز جديدی است برای هر فرد – دليلی برای بزرگداشت و ابراز قدردانی در اين روز جشن.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «درحاليکه مسلمانان آمريکايی عيد را در سراسر آمريکا جشن می گيرند، اين جشن اهميت احترام به پيروان همه اديان و اعتقادات را به همه آمريکايی ها يادآوری می کند. سال گذشته، مدارس دولتی شهر نيويورک اعلام کردند که عيد فطر را مانند کريسمس، حانوکا، و ساير تعطيلات به تقويم رسمی مدارس خود اضافه می کنند – گواهی بر گوناگونی وسيع و فراگيری ای که به کشور ما غنا بيشتری می بخشد. در مراسم ضيافت افطار امسال در کاخ سفيد، من فرصت داشتم تا با جوانان مسلمان آمريکايی الهام بخشی ملاقات کنم که تلاشها برای درک بهتر و اتحاد ميان جوامع گوناگون را رهبری می کنند.»

در پایان پیام آقای اوباما می گوید: « ميشل و من اميدواريم که امروز ارمغان آور شادی به خانه های همه شما، هم اينجا در ايالات متحده و هم در سرتاسر جهان باشد. از طرف خانواده من به خانواده شما، عيد مبارک باد!»

XS
SM
MD
LG