لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

هشدار علیه تقلب مربوط به قرعه کشی گرین کارت


فیس بوک وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی و سایت سفارت مجازی آمریکا، در مطلبی به شهروندان ایرانی هشدار دادند که مراقب تقلب مربوط به قرعه کشی گرین کارت باشند.

در فیس بوک وزارت خارجه آمریکا آمده «مطلع شده‌ایم که در روزهای اخیر تعداد ایمیل‌های تقلبی و جعلی در مورد موفقیت در قرعه کشی گرین کارت افزایش چشمگیری داشته‌اند. بار دیگر یادآوری می‌کنیم که وزارت امور خارجه و دولت آمریکا متقاضیان موفق در قرعه کشی گرین کارت را از طریق ایمیل، نامه کتبی یا تلفن مطلع نمی‌کند.

شرکت کنندگان در قرعه کشی می‌توانند پس از اعلام نتایج، وضعیت پرونده خود را با مراجعه به تارنمای قرعه کشی بررسی کنند و از موفقیت یا عدم موفقیت خود کسب اطلاع کنند.

ایمیل‌های اینچنینی صرفا جعلی و بی‌اساس بوده و با هدف سرقت اطلاعات شخصی و سوء استفاده مالی از دریافت کننده ایمیل ارسال می‌شوند.»

قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا از تاریخ نهم مهرماه، اول اکتبر شروع و در تاریخ ۱۲ آبان، سوم نوامبر به پایان رسید.

در سایت سفارت مجازی آمریکا آمده است «وزارت امور خارجه به هیچ سازمان یا شرکت خصوصی اجازه نداده است که افراد ثبت نام کرده برای روادید تنوع را از انتخاب شدنشان یا از مرحلۀ بعدی فرایند تقاضا برای دریافت روادید خود آگاه سازند. هزینه‌های مربوط به روادید گونه گونی هنگام انجام مصاحبۀ تعیین شد ه به صندوقدار سفارت یا کنسولگری پرداخته می‌شود، نه به وسیلۀ چک، حوالۀ پول، یا به صورت انتقال تلگرافی وجوه.​»

آدرس تارنمای قرعه کشی: www.dvlottery.state.gov
برای مطالعه متن کامل هشدار در مورد چنین ایمیل ها و تماس های جعلی لطفا به این نشانی مراجعه کنید:
http://persian.iran.usembassy.gov/iv-ira…/fraud-warning.html
XS
SM
MD
LG