لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

بهترینهای «ام تی وی» با اوباما روی صحنه رفتند


باراک اوباما، رییس جمهوری منتخب آمریکا، با وجود آنکه اساسا نه وقت آن را داشته است و نه امکان و بخت آن را پیدا کرده که در رقابت بهترین ویدئو کلیپ‌های (نماهنگ) سال « ام تی وی-اما » (MTV-EMA) شرکت کند، برنده اصلی این رقابت بود؛ برنده غایب یکی از مشهورترین رقابت‌های نماهنگ برای موسیقی‌های عامه‌پسند در لیورپول بریتانیا، که شب پنج شنبه جایزه‌هایش را به بهترین‌ها داد.


رییس جمهوری منتخب آمریکا در لیورپول حضوری پررنگ داشت هر چند شخصا آنجا حاضر نبود. اوباما در ترانه‌ها، در سخنان و شعارها، روی تی شرت‌ها و دامن‌ها و خلاصه در کلام و ظاهر و موسیقی و اجراهای روی صحنه مراسم اعطای جوایز «ام تی وی» شرکت داشت. برای گروه بزرگی از کسانی که در لیورپول جمع شده بودند قهرمان واقعی رییس جمهوری منتخب آمریکا بود.


اعضای «ثرتی سکندز تو مارس» (30Seconds to Mars ) روی صحنه فریاد زدند: «بیاید پشت باراک اوباما بایستیم.» بعد جایزه بهترین گروه و بهترین نماهنگ راک را گرفتند.


اعضای گروه «ثرتی سکندز تو مارس» و تصویر اوباما روی لباس هایشان

پل مک کارتنی جایزه «یک عمر فعالیت هنری» را در رقابت ام تی وی در شهر لیورپول از آن خود کرد: درست در شهری که تقریبا نیم قرن پیشتر، گروه چهار نفره بیتلز، همراه خود او شکل گرفت.
مک کارتنی از خانواده اش، دوستانش، شهروندان لیورپول و ... مردم آمریکا به خاطر رای دادن به باراک اوباما تشکر کرد.


بخشی از بهترین ها:
  • بهترین اجرای زنده:
Tokio Hotel
  • بهترین اجرای اول سال:
Katy Perry
  • هنرمند سال:
Britney Speras
  • اسطوره پایان ناپذیر:
Paul McCartney
  • بهترین نماهنگ سال:
30Seconds To Mars
  • جایزه هنرمندان:
Lil Wayne

«کتی پری» خواننده جوان آمریکایی هم وقتی می رفت جایزه «اجرایی متفاوت و جدید» را بگیرد، باراک اوباما را با تصویری روی پیراهن بلند زرد رنگش روی صحنه برد و گفت: «شاید از الان اروپایی‌ها دوباره عاشق ما بشوند.»


خلاصه پیروزی کم نظیر اوباما در انتخابات آمریکا، نه فقط بحث داغ محافل سیاسی که سوژه داغ و اصلی رقابت «ام تی وی-اما» هم بود؛ هزاران کیلومتر دور تر از مرزهای آمریکا در بریتانیا. در رقابتی که جایزه هایش را در شهرهای مختلف اروپایی، از سال ۱۹۹۴ میلادی به این سو به بهترین نماهنگ‌ها، گروه‌های موسیقی و خواننده‌ها می دهد.


این رقابت در عرصه تصویر و موسیقی، پس از آن شکل گرفت که شبکه ام تی وی در آمریکا تصمیم گرفت چنین جایزه ای را در آمریکا به بهترین نماهنگ‌ها بدهد. «امینم» رپر مشهور، فعلا با هشت جایزه گوی سبقت را از همه ربوده است. ولی شاید باراک اوباما نخستین کسی است که بدون آنکه حضور داشته باشد، از او با چنین گرما و علاقه‌ای در این رقابت یاد شده است.


XS
SM
MD
LG