لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۷

روزنامه‌هاى شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه خراسان گزارش داده كه در طى يازده ماه سال جارى « افزون بر ۳۱ هزار نفر در كشور قربانى سوانح و تصادفات رانندگى شده اند. »

اين روزنامه به نقل از معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران نوشته « قربانيان حوادث سال جارى اعم از غريق هاى دريا و سيلاب ها و آتش سوزى، در حدود هزار نفر بوده و قربانيان جاده اى نيز به حدود ۳۰ هزار نفر رسيده است. »

حسين باقرى گفته كه طى يازده ماه سپرى شده تا ۳۰ بهمن ۸۸ «۸۴۰ مورد حادثه در كشور به ثبت رسيده است و به طور متوسط سالانه حدود هزار حادثه مهم را ثبت مى كنيم.»

روزنامه خراسان به ادعاهاى نيروى انتظامى و پزشكى قانونى مبنى بر كاهش تعداد كشته شدگان بر اثر تصادف رانندگى ، نوشته « رئيس سازمان مديريت بحران كشور در حالى آمار قربانيان تصادفات جاده اى را ۳۰ هزار نفر اعلام مى كند كه رئيس سازمان پزشكى قانونى كشور از كاهش ۴ درصدى قربانيان ناشى از تصادفات رانندگى در ۹ ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داده بود. »

حمله جديد كيهان به هاشمى رفسنجانى

روزنامه كيهان در ادامه حملات رسانه اى جناح حاكم به اكبر هاشمى رفسنجانى در آستانه برگزارى اجلاس مجلس خبرگان، در سرمقاله روز شنبه خود وى را متهم كرد كه در قالب طرحى در مجع تشخيص مصلحت قصد «حذف شوراى نگهبان» و «التزام به ولايت فقيه» را از چرخه انتخابات دارد.

اين روزنامه با اين ادعا كه « نمى خواهد » هاشمى رفسنجانى ، حسن روحانى و محسن رضايى را به « تأمين خواسته ها و منافع بر زمين مانده دشمنان اسلام و انقلاب » متهم كند نوشته كه به دنبال ارجاع تدوين طرح جامعى براى انتخابات از سوى رهبر جمهورى اسلامى به مجمع تشخيص مصلحت نظام ، اعضاى اين مجمع و در راس آن هاشمى رفسنجانى « در پوششى از لفاظى ها و ظاهرسازى هاى دهان پركن » طرحى را آماده كرده و قصد دارند با تصويب آن « خواسته دشمنان بيرونى نظام و دنباله هاى داخلى » آنان را تامين كنند.

به نوشته كيهان در اين طرح براى برخى از مشكلات نظير زمان برگزارى انتخابات و ضرورت تجميع ۴ انتخابات به صورت ۲ به ۲، تعيين قطعى حداقل سن رأى دهندگان و انتخاب شوندگان، ضوابط لازم الاجرا براى فعاليت انتخاباتى نامزدها، فراهم آوردن امكانات كافى و عادلانه براى كانديداها، پيشگيرى از تخريب نامزدها ، و قانونمند شدن اخلاق تبليغاتى و مواردى از اين دست تدوين شده است.

نماينده آيت الله خامنه اى در كيهان بخش نگران كننده اين طرح را بند ۴ از فصل مربوط به «ساماندهى اجراى » انتخابات مربوط دانسته كه در آن مسئوليت برگزارى انتخابات به « كميسيون ملى انتخابات » واگذار شده است.

سرمقاله كيهان با اشاره به اينكه براساس طرح مجمع تشخيص مصلحت « كميسيون ملى انتخابات» مسئوليت برگزارى انتخابات، بررسى صلاحيت داوطلبان، كنترل و نظارت بر تبليغات و هزينه هاى انتخاباتى و انجام بازرسى و رسيدگى به شكايات را برعهده دارد، چنين طرحى را «غير قانونى و غير منطقى » و « حذف شوراى نگهبان » و « حذق التزام به ولايت فقيه » توصيف كرده است.

اين روزنامه در عين حال نوشته كه « ترديدى نيست كه اين طرح در همان صحن اصلى مجمع تشخيص رد خواهد شد و بر فرض تصويب، با مخالفت مجلس و شوراى نگهبان روبرو مى شود.»

تغيير فرمانده نيروى انتظامى تهران

روزنامه جمهورى اسلامى از تغيير فرمانده نيروى انتظامى تهران بزرگ خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه اسماعيل احمدى مقدم در حكمى سرتيپ پاسدار حسين ساجدى نيا را به عنوان فرمانده نيروى انتظامى تهران بزرگ منصوب كرده است.

اين روزنامه نوشته عزيز الله رجب زاده « بازنشست » شده كرده است.

عزيز الله رجب زاده در ۲۲ مهرماه سال ۸۷ به فرماندهى نيروى انتظامى پايتخت منصوب شده بود و تنها ۱۶ ماه در اين سمت باقى ماند.

حسين ساجدى نيا فرمانده جديد نيروى انتظامى پيشتر فرماندهى عمليات اين نيرو را بر عهده داشت و پيشتر در گسترش و تشكيل يگان هاى ويژه اين نيرو نقش داشته است.

وعده تحول بنيادين در نظام آموزشى از مهرماه

روزنامه همشهرى اظهارات وزير آموزش و پرورش در خصوص «تحول بنيادين در نظام آموزشى ايران از مهرم ماه سال ۸۹ » را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش اين روزنامه حميد رضا حاجى بابايى گفته كه براساس تاكيد آيت الله خامنه اى هدف تغييرات جديد در نظام آموزشى برپايه « تهذيب ، تحصيل و ورزش » انجام مى شود.

وى همچنين درباره چگونگى ايجاد تحول در نظام آموزشى گفته است كه اين تغييرات در دو محور ساختارى و محتوايى انجام مى شود و تاكيد كرده كه « برنامه اى در دستور كار داريم كه از مدرسه به عنوان مكانى براى تحول فرهنگى در محله استفاده، و وقت خالى دانش آموزان درمدرسه به شكل ايده آل و منسجمى هدايت و پر شود. »
XS
SM
MD
LG