لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

روزنامه‌هاى شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه كيهان خبر داده كه دادستان كل جمهورى اسلامى در اظهاراتى عليه مير حسين موسوى ، كانديداى معترض انتخابات را به « قانون شكنى » و « همراهى با ضد انقلاب» متهم كرده است.

به نوشته اين روزنامه غلامحسين محسنى اژه اى در حاشيه همايشى در مشهد گفته است « فردى مانند موسوى كه روزى تصدى مسئوليت نخست وزيرى را عهده دار بود، امروز اين چنين با اقدامات غيرقانونى و قانون شكنى در راستاى اهداف خود در عمل با جريان هاى ضدانقلاب همراه شده است. »

وى همچنين با اشاره به ديدارش با موسوى در جريان اعتراضات پس از انتخابات گفته « من مذاكراتى براى متوقف كردن اين مسائل، با موسوى داشتم ولى وى همواره بر مواضع غيرقانونى خود تاكيد مى كرد. »

كيهان همچنين از ارسال نامه هاى شكايت آميزى تحت عنوان « شكايت از سران فتنه » به دادستانى تهران خبر داده و از قول محسنى اژه اى نوشته كه اين شكايت نامه ها براى « رسيدگى قاطع به دادستانى تهران » ارسال شده است.

مرگ سالانه ۲ هزار ايرانى در تصادف موتورسيكلت

روزنامه همشهرى در گزارشى با عنوان « شبح مرگ روى ۲ چرخ » به نقل از كارشناسان نوشته « در حالى كه ۴۷ درصد از مرگ و ميرهاى مربوط به حوادث رانندگى را موتورسواران تشكيل مى‌دهند، توليد اين وسيله نقليه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۶ برابرشده است. »

اين روزنامه به نقل از سرهنگ محسن ميربهرسى، كارشناس سازمان موتورسوارى، از موتورسيكلت به عنوان خطرناك‌ترين وسيله نقليه در كشور نامبرده و نوشته «ايران از معدود كشورهايى است كه با وجود مشكلات ترافيكى ايجاده شده از سوى موتور‌سيكلت‌ها، توليد آن روز به روز افزايش مى ‌يابد و در حالى كه ژاپن كه مهد توليد موتورسيكلت است تنها ۴ كارخانه سازنده موتورسيكلت دارد در ايران ۳۷۷ كارخانه توليد موتورسيكلت فعاليت مى‌كنند. »

اين مقام نيروى انتظامى همچنين با تاكيد براينكه در تمام سال هاى جنگ ايران و عراق نزديك به ۱۶ هزار غيرنظامى در كشور جان باختند نوشته « با وجود آنكه اكنون در زمان صلح به سر مى‌بريم سالانه بيش از ۲ هزار نفر موتور سوار در تصادف‌ها جان خود را از دست مى‌دهند. »

محمد امينى، جامعه شناس و استاد دانشگاه شيراز به روزنامه همشهرى گفته كه « كمبود امكانات رفاهى و تفريحى ، لذت رانندگى با دوستان و ارزان بودن موتور سيكلت در ميان وسايل نقليه از مواردى است كه مردم و به ويژه جوانان را به استفاده از اين وسيله نقليه تشويق مى كند.

وى همچنين « رقابت در توليد از سوى كارخانه‌ها و ورود بى‌رويه موتورسيكلت به بازار » و « عدم استفاده از كلاه ايمنى » را برخى از ديگر عوامل كشته شدن سالانه ۲ هزار ايرانى بر اثر تصادف موتور سيكلت در كشور اعلام كرده است.

امضاى تفاهم نامه نظامى با ۳ كشور عربى

روزنامه جام جم از تفاهم‌نامه «دفاع مشترك» جمهورى اسلامى با ۳ كشور عربى خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه وزير دفاع جمهورى اسلامى در گفتگو با شبكه تلويزيونى الجزيره خبر داده كه ايران با كشورهاى قطر، عمان و كويت، تفاهم‌نامه امنيتى امضا كرده است كه به موجب آن استفاده از خاك يكديگر براى حمله به ديگرى ممنوع است.

جام جم از قول سرتيپ پاسدار احمد وحيدى نوشته « اين تفاهم‌نامه شامل بندهايى است كه به منظور دفاع مشترك تدوين شده است و نقش بسيارى در برقرارى ثبات منطقه‌اى دارد.»

وزير دفاع جمهورى اسلامى همچنين « بر اهميت توسعه ديپلماسى دفاعى به منظور افزايش همكارى ميان ايران و كشورهاى همسايه تاكيد كرده » و گفته كه « اين همكارى‌ها بايد به گونه‌اى صورت گيرد كه با شرايط و ضروريات منطقه در تمامى سطوح استراتژيك » باشد.

مرخصى ۵ روز بهزاد نبوى

روزنامه آفتاب يزد از مرخصى ۵ روزه بهزاد نبوى از زندان خبر داده و نوشته « بهزاد نبوى، شامگاه چهارشنبه گذشته از زندان بيرون آمد و ‌بايد روز دوشنبه به اوين بازگردد.»

بهزاد نبوى عضو شوراى مركزى سازمان مجاهدين انقلاب كه در سال هاى پس از انقلاب سمت هايى چون سخنگويى دولت محمد على رجايى و نايب رييس مجلس ششم را بر عهده داشته و از حاميان ميرحسين موسوى در انتخابات اخير بود يك روز پس از انتخابات بازداشت شد و غير از نگهدارى در سلول انفرادى مدتى نيز به دليل بيمارى از زندان به بيمارستان منتقل شده بود.

نبوى ‌پيش از اين هم يك بار اوايل آذرماه با سپردن وثيقه ۸۰۰ ميليون تومانى براى ۱۰ روز به مرخصى آمده بود اما پس از آنكه ‌دادگاه انقلاب، بهزاد نبوى را به ۶ سال حبس تعزيرى محكوم كرد بارديگر به زندان منتقل شد.

اجرای حكم قطع دست در خوزستان

روزنامه خراسان از قطع عضو يك زندانى خبر داده و نوشته « حكم قطع عضو يك دزد مسلح در راستاى مبارزه قاطع قانون با مجرمان ، در خوزستان اجرا شده است».

به نوشته اين روزنامه دادگسترى خوزستان با اعلام اين خبر اعلام كرده كه حكم قطع عضو «شوقى- ز» پس از طى مراحل قانونى و شرعى در محل زندان «كارون» اهواز به اجرا درآمده و حكم سنگين وى بر اساس مبارزه قاطع با مجرمان خطرناك اجرا شده است.

روزنامه خراسان به نقل از دادگسترى خوزستان همچنين خبر داده كه يك نفر به اتهام «شرارت» در ميدان لاله شهر سوسنگرد و در ملاعام شلاق خورده است.
XS
SM
MD
LG