لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۵

رقبا علیه رقبا؛ تبلیغات ویدئویی در انتخابات ۲۰۱۰ آمریکا


انتخابات سال ۲۰۱۰ مجلس نمایندگان و سنا و نیز برخی از فرمانداری‌های آمریکا به پایان رسید، انتخاباتی که مانند همیشه خبرساز و پرهزینه بود. و صدالبته نامزدهای هر دو حزب تمام توان خود را به کار گرفتند تا رقبای خود را زیر باد انتقاد بگیرند. کافی ا‌ست نگاهی گذرا به تبلیغات ویدئویی آنها بکنیم.

این انتخابات که پرهزینه‌ترین در تاریخ ایالات متحده ارزیابی شده است، بر اساس برآوردها توانست رکورد سه میلیارد دلاری انتخابات سال ۲۰۰۶ ایالات متحده را بشکند. در آن انتخابات حزب دموکرات به پیروزی رسید. اما این بار بخت با دموکرات‌ها یار نبوده و جمهوری‌خواهان توانستند اکثریت کنگره (مجلس نمایندگان) را به دست آورند.

آن چه امسال تحلیل‌گران بسیاری بر آن تاکید داشتند، رای [نارضایتی] شهروندان آمریکایی به برنامه‌ها و سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، به‌ویژه در امور اقتصادی و داخلی و مواردی مانند مالیات بود؛ این همان چیزی است که بر اقبال جمهوری‌خواهان افزود.

انتقادها به سیاست‌های اقتصادی اوباما در تبلیغات نامزدهای جمهوری‌خواه حضور پررنگی داشت.

نامزدهای هر دو حزب رقیب عمده تبلیغات کوتاه ویدئویی خود را صرف انتقاد از نامزد دیگر کردند. این موضوع هر چند به خصوص در میان کاندیداهای دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه دیده می‌شود، اما نامزدهای مستقل و سبزها نیز از آن عقب نیافتاده‌اند.

نامزدهای دو حزب اصلی نه تنها برنامه‌های رقیب را به باد انتقاد می‌گرفتند، بلکه در امور شخصی و مذهبی یک‌دیگر نیز وارد شده و برای تبلیغ خود از نمایش گاف‌های رقیب نیز استفاده می‌کردند.

انتقاد از حمایت نامزدهای دموکرات از برنامه‌های اقتصادی باراک اوباما در بسیاری از ویدئوهای تبلیغاتی جمهوری‌خواهان دیده می‌شود.

گروه‌ها و نامزدهای لیبرال نیز کم از باراک اوباما انتقاد نکردند.

اما این انتقادها تفاوت عمده‌ای با باقی انتقادها دارد، چرا که آن چه به نظر جمهوری‌خواهان -برای نمونه- افراط تعبیر شده، به نظر نامزدهای لیبرال کم‌کاری و تفریط آمده است.

نارضایتی‌های اقتصادی در آمریکا و نگرانی از شکست در انتخابات سبب شد تا برخی از نامزدهای حزب دموکرات نیز در تبلیغات خود به انتقاد از برنامه‌های دولت بپردازند یا اعلام کنند ادامه حمایت از چنین برنامه‌هایی را مشروط خواهند کرد.

به هر حال کارزار تبلیغاتی مثل همیشه گرم بود و نتیجه هم مانند همیشه به آمریکا محدود نخواهد ماند...


تبلیغ عمومی حزب دموکرات


جک کان‌وی؛ تبلیغ نامزد حزب دموکرات علیه رن پال، نامزد جمهوری‌خواه


رند پال؛ ضد تبلیغ علیه جک کان‌وی


کارول مورگان؛ نامزد دموکرات‌ها برای مجلس نمایندگان از تکزاس


ضد تبلیغ علیه استیو کیگن؛ نامزد دموکرات‌ها (در این ضد تبلیغ به «هزینه‌هایی» که او با رای دادن به برنامه‌های اوباما داشته اشاره شده و از آنها انتقاد شده است.)


کن کرایسک؛ نامزد سبزها


مایکل انگل، نامزد مستقل
XS
SM
MD
LG