لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

رئیس‌پلیس ایران به رخدادهای برنامه انتخاباتی روحانی واکنش نشان داد


اسماعیل احمدی‌مقدم
اسماعیل احمدی‌مقدم
فرمانده نیروی انتظامی ایران، یک‌شنبه دوازدهم خرداد، در حاشیه جلسه هماهنگی یکی از قرارگاه‌های نیروی انتطامی، در مورد رخدادهای برنامه انتخاباتی حسن روحانی در جماران گفت «یکی از تعهدات کاندیداها این است که نباید دنباله‌روی فتنه باشند و در صورتی که ستادها نتوانند این موضوع را کنترل کنند، پلیس وارد عمل می‌شود».

فتنه واژه‌ای است که حکومت ایران و سازوکارهای مربوط به آن در مورد اعتراضات به انتخابات سال ۱۳۸۸ به کار می‌برند.

گفته‌های اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، واکنش به اخباری‌ست که در مورد «دخالت» پلیس و «بازداشت» شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم جماران منتشر شده است.

انتخابات ۹۲

اخبار را در صفحه ویژه آن دنبال کنید

گزارش‌ها از ایران حاکی‌ست که برنامه انتخاباتی حسن روحانی، يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری ايران، روز شنبه يازدهم خردادماه در حسينيه جماران در تهران با «دخالت نیروهای امنیتی به تشنج کشیده شد» و نیروی انتظامی «شماری را بازداشت کرد».

بنابر گزارش‌ها طی سخنرانی حسن روحانی در حسينيه جماران، شعارهايی در حمايت از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و همچنين در حمايت از حسن روحانی سر داده شده است.

گروهی از شرکت‌کنندگان نیز عکس‌هایی از حسن روحانی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی همراه داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران گفته است «در این مواقع ستادهای انتخاباتی باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند».

این مقام امنیتی تاکیده کرده است که اگر ستادهای انتخاباتی این کار را انجام ندهند «نیروی انتظامی با افرادی که رفتار ضدانقلابی داشته باشند، برابر قانون برخورد می‌کند».

خبرگزاری‌های ایران توضیح بیشتری از آقای احمدی مقدم منتشر نکرده‌اند.

ستاد حسن روحانی نیز پس از انتشار اخبار تشنج و بازداشت در مراسم این نامزد انتخاباتی با صدرو بیانیه‌‌ای «فراط و تفریط، خودسری و رفتارهای هنجارشکنانه و خیابانی» را محکوم کرد.

وب سايت کلمه، نزديک به مخالفان دولت، پیشتر خبر داده بود که «سعيد الله بداشتی، رئیس ستاد جوانان حامی حسن روحانی، محمد پارسی، شيرين ميرکرمی، محسن رحمانی و چندين نفر ديگر جزو بازداشت شدگان هستند.»

اسماعیل احمدی‌مقدم که در مورد برنامه‌های پلیس در مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی سخن می‌گفت در مورد فعالیت‌های انتخاباتی طی این مراسم و در محل دفن آیت‌الله خمینی گفته است «پلیس از برگزاری کارناوال‌های انتخاباتی در حرم جلوگیری کرده و با افرادی که بخواهند دسته و گروه تشکیل دهند برخورد جدی می‌کند.».
XS
SM
MD
LG