لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

حملات مرگبار در اروپای غربی از سال ۲۰۱۴


سرباز بلژیکی در حال نگهبانی در مرکز بروکسل
سرباز بلژیکی در حال نگهبانی در مرکز بروکسل

خبرگزاری رویترز فهرستی از برخی از حملات مرگ‌آور در اروپای غربی را در دو سال گذشته منتشر کرده است:

۲۶ ژوئیه ۲۰۱۶:

دو فرد مسلح در فرانسه ابتدا پنج نفر را به گروگان گرفتند و سپس دو کشیش را توسط یک تیغ به قتل رساندند و یک نفر دیگر از گروگان‌ها را به شدت زخمی کردند. این اتفاق در کلیسایی در شمال فرانسه اتفاق افتاد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور این کشور، این حمله را به طرفداران داعش نسبت داد.

در همین روز، بیماری در جنوب غربی شهر برلین در آلمان، به پزشک معالج خود حمله کرد و ابتدا پزشک و سپس خود را به قتل رساند. پلیس آلمان گفته است که سرنخی از ارتباط این تیراندازی با گروه‌های تروریستی به‌دست نیاورده است.

۲۴ ژوئیه ۲۰۱۶:

یک مهاجر ۲۱ ساله اهل سوریه پس از کشتن یک زن باردار و زخمی کردن دو نفر دیگر در شهر اشتوتگارت آلمان دستگیر شد. پلیس آلمان اعلام کرد که با شواهدی که در حال حاضر به‌دست آورده است، رابطه ای بین این حمله و گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

در همین روز یک مرد سوریایی دیگر با انفجار بمبی در یک فستیوال موسیقی در شهر آنساباک المان، پانزده نفر را مجروح کرد. این فرد ۲۷ ساله دو سال قبل وارد آلمان شده بود و به علت مصرف مواد مخدر و جرایم دیگر قرار بود به کشور بلغارستان برگردانده شود. او سابقه خودکشی و اختلالات روانی داشت.

۲۲ ژوئیه ۲۰۱۶:

یک جوان ۱۸ ساله آلمانی-ایرانیِ مسلح، به گروهی در شهر مونیخ آلمان حمله کرد و دست کم نه نفر را کشت. این نوجوان رابطه‌ای با گروه‌های تروریسی و اسلام‌گرای افراطی نداشت، اما به گفته پلیس، علاقه زیادی به کشتارهای دست جمعی داشت. این کشتار در پنجمین سالگرد ترور نروژ که ۷۷ کشته بر جای گذاشت، اتفاق افتاد.

۱۸ ژوئیه ۲۰۱۶:

یک نوجوان ۱۷ ساله افغان که در آلمان پناهنده شده بود با تبر و چاقو به مسافران یک قطار در جنوب این کشور حمله کرد. قبل از کشته شدن توسط پلیس، این نوجوان چهار فرد را به شدت زخمی کرد. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶:

یک مرد مسلح تونسی فرانسوی با یک کامیون به جمعیتی که در حال تماشای جشن باستیل در شهر نیس فرانسه بودند حمله کرد و دست کم ۸۴ نفر را کشت. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

۱۴ ژوئن ۲۰۱۶:

یک مرد فرانسوی که اصلیتی مراکشی داشت، با حلمه به رئیس پلیس در حومه شهر پاریس، وی و شریک زندگی‌اش را به قتل رسانید. این حمله با چاقو اتفاق افتاد. این فرد به پلیس گفته بود که از فرمان خلیفه خودخوانده حکومت اسلامی (داعش)‌ پیروی می‌کند.

۲۲ مارس ۲۰۱۶:

یک حمله انتحاری توسط سه فرد بلژیکی عضو داعش، فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژيک را لرزاند. این حمله منجر به کشته شدن ۳۲ نفر شد. پلیس این حمله را ادامه حملات ماه نوامبر پاریس اعلام کرد.

۱۳ نوامبر ۲۰۱۵:

چند حمله تروریستی در شهر پاریس؛ در این حملات که در سه نقطه مختلف شهر به‌وقوع پیوست ۱۳۰ نفر کشته و ۳۶۸ نفر مجروح شدند. از ده فرد شناسایی شده مسئول این حملات، دو نفر تبعه بلژیک و سه نفر اهل فرانسه بودند.

۷ تا ۹ ژانویه ۲۰۱۵:

دو فرد از طرفداران داعش به مجله فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس حمله کردند و در مجموع ۱۷ نفر را به قتل رساندند. در روز هشتم همان ماه، یکی از این مهاجمان یک پلیس را در یک سوپرمارکت به قتل رساند. روز بعد هم چهار نفر توسط این افراد به قتل رسیدند.

۲۴ مه ۲۰۱۴:

چهار نفر در یک موزه متعلق به یهودیان در قلب بروکسل، پایتخت بلژیک به قتل رسیدند. فرد حمله‌کننده یک مسلمان ۲۹ ساله فرانسوی بود که در حال حاضر منتظر آغاز روند محاکمه‌اش در بلژیک است.

XS
SM
MD
LG