لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

زاکربرگ: درهای فیس‌بوک همیشه به روی مسلمانان باز است


مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ

در پی اظهارات دانلد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در خصوص ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا، مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک، در پُستی با مسلمانان جهان ابراز همبستگی کرد.

مارک زاکربرگ گفته است که درهای فیس‌بوک همیشه به روی جامعه مسلمانان باز است.

در پی کشتار شهر سن‌برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیا که روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه رخ داد، دانلد ترامپ، کاندیدای جنجالی جمهوری‌خواهان، در اظهاراتی گفت که تا مسئولین بتوانند بفهمند که چطور اوضاع را ساماندهی کنند، ورود مسلمانان به آمریکا باید ممنوع شود.

چهره های مختلف در حوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و تکنولوژی دانلد ترامپ را برای این سخنان که «نژادپرستانه» توصیف می‌شود، نکوهش کردند.

مارک زاکربرگ هم به جمع منتقدان پیوستهد و در پُستی در صفحه فیس بوک نوشت که می‌خواهد به حامیان مسلمانان جامعه‌اش و اقصی نقاط جهان، بپویندد؛ «بعد از حملات تروریسی پاریس و این هفته (در آمریکا) می‌توانم تصور کنم که مسلمان چقدر باید از اینکه به خاطر خطای دیگران پاسخ پس دهند، در هراس باشند».

زاکربرگ ادامه می‌دهد: «به عنوان یک یهودی،‌ والدینم به من آموختند که باید علیه حمله در تمام جوامع بیاستیم. حتی اگر این حمله امروز علیه ما نباشد، اما حمله به آزادی یک نفر، حمله به همه ماست.»

او سپس خطاب به مسلمانان می‌‌گوید که آنها همیشه در فیس بوک جای دارند و به آنها خیر مقدم گفته می‌شود؛ «ما برای محافظت از حقوق شما مبارزه می‌کنیم و یک فضای امن و صلح‌آمیز برای شما ایجاد خواهیم کرد.»

زاکربرگ که به تازگی صاحب فرزند شده است در ادامه این نوشته می گوید که «داشتن یک بچه، به ما امید زیادی داده است، اما نفرت‌پراکنی می‌تواند به سادگی این امید را تسلیم بدبینی کند. ما نباید امیدمان را از دست بدهیم. تا زمانی که ما کنار یکدیگر بیاسیتم و خوبی‌های هم را ببینیم، می‌توانیم دنیای بهتری برای همه مردم بسازیم.»

XS
SM
MD
LG