لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

وزیر خارجه فرانسه: قصد داریم صدور روادید برای ایرانیان را دو برابر کنیم


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آن کشور در جریان دیدار خود از تهران از قصد دولتش برای دو برابر کردن صدور روادید برای شهروندان ایرانی خبر داده‌است.

ژان مارک اِرو، وزیر خارجه فرانسه که برای دیدار با مقام‌های ایرانی به تهران سفر کرده، ۱۱ بهمن ماه گفته است می‌خواهیم شمار بیشتری از ایرانیانی که قصد سفر به فرانسه دارند بتوانند روادید بگیرند.

آقای اِرو در سفارت فرانسه در تهران گفته «پروژه‌ای که هدف از آن دو برابر کردن رقم شمار ویزاهای صادرشده تا کنون، برای ایران است، قاعدتا باید از تابستان ۲۰۱۷ آغاز شود».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سهمیه حال حاضر این کشور برای ایران ۴۱ هزار روادید در سال است. با این حساب شمار روادید برای شهروندان ایرانی، ممکن است در سال آینده خورشیدی از مرز ۸۰ هزار مورد فراتر رود.

سخنان آقای آرو در حالی مطرح شده که در حال حاضر با صدور فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، صدور روادید آمریکا، برای ایران -در کنار شـش کشور دیگر- متوقف شده‌است.

این ممنوعیت فعلا شامل ایرانیان دو تابعیتی -ظاهرا به جز در مورد کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و بریتانیا- نیز می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه و هم‌تای آلمانی او، روز شنبه در واکنشی مشترک، فرمان اجرایی آقای ترامپ را «موجب نگرانی» توصیف کردند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته این فرمان به صورت موقتی و برای آغاز روند تازه‌ای از بررسی پیشینه اتباع کشورها و نیز پناهجویان است. به گفته ترامپ، هدف از این فرمان، حفاظت از امنیت آمریکا و شهروندان آن است. طی روزهای گذشته اعتراضاتی در خود آمریکا، هم در میان سیاسمتداران ایالات متحده، و هم بخشی از شهروندان شکل گرفته‌است.

XS
SM
MD
LG