لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۹

قابلیت جدید «اینستاگرام»؛ «آغاز یک تحول»


بنابر آنچه «کوین سیستروم»، مدیر ارشد اجرایی شبکه اجتماعی «اینستاگرام» گفته است، اعضای این شبکه پرطرفدار از این پس خواهند توانست به خواست خود عکس‌هایشان را به صورت خصوصی با تنها یک دوست یا حداکثر ۱۵ نفر، به اشتراک بگذارند.

به گزارش شبکه «ای بی سی»، مدیر اینستاگرام در جریان مراسمی در شهر نیویورک اعلام کرد: «قابلیت اینستاگرام مستقیم [اینستاگرام دایرِکت] به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها و فیلم‌های خود را برای دوستانشان بفرستند.»

او همچنین توضیح داد: «قصد ما از افزودن این قابلیت آن بود که شبکه را به سوی به اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر لحظات زندگی کاربران سوق دهیم.»

در نسخه جدید برنامه کاربردی [اَپ] اینستاگرام که روز ۱۲ دسامبر، ۲۱ آذر ماه، در دسترس دارندگان تلفن‌های آیفون و آندروید قرار گرفت، دکمه پیام مستقیم، یا همان «دایرِکت»، در صفحه برنامه گنجانده شده است. با فشردن این دکمه کاربران اینستاگرام می توانند تا ۱۵ نفر از دوستان خود را جهت به اشتراک‌گذاری عکس یا فیلم‌های خود انتخاب کنند.

دوستانی که عکس یا فیلم به اشتراک گذاشته شده را دریافت کنند نیز خواهند توانست بعد از دیدن تصویر با انتخاب گزینه «لایک» آن را بپسندند.

قابلیت جدید در نسخه تازه برنامه اینستاگرام بیشتر شبیه یک سرویس ارسال پیام است که حتی به شما خبر می‌دهد چه زمانی دوستتان به پیام شما پاسخ داده است.

سیستروم درباره برخی نگرانی‌ها درباره حریم شخصی در این سرویس جدید توضیح داد که عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی از دوستان شما بلافاصله نمایش داده می‌شوند، اما اگر پیامی از سوی کسی که در حلقه دوستان شما جای ندارد دریافت کنید، پیام او به پوشه «درخواست‌ها» فرستاده می‌شود. به این ترتیب خواهید توانست هر زمان خواستید تصمیم بگیرید که آیا مایل به مشاهده تصویر دریافتی هستید یا خیر.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، قابلیت جدید اینستاگرام در حالی ارائه می‌شود که این شبکه اجتماعی و برنامه های مشابه دیگری از قبیل «واتز اَپ»، «کاکائو تاک»، «لاین»، «وی چت»،‌ «اسنپ چت»، «کیک» و «وایبر» در تلاش برای بهبود سرویس ارسال پیام خود طرح‌های مشابهی را دنبال می‌کنند.

این روزنامه در ادامه از نوعی تغییر ذائقه در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی می نویسد که همزمان با تغییرات زندگی امروزی، «الگوهای به اشتراک‌گذاری جمعی را پشت سر گذاشته و بیش از پیش بر تعامل‌های فردی و خصوصی تکیه می‌کند».

در عمل، به ظاهر روند پیش رو حرکتی از «پخش عمومی» به «ارتباط خصوصی» است.

رفتار جدید در میان غول‌های دنیای شبکه‌های اجتماعی تا جایی پیش رفته که هفته گذشته «توئیتر» نیز اعلام کرد سرویس ارسال پیام خصوصی خود را ارتقا داده است.

بر اساس اعلام این شبکه اجتماعی، قابلیت جدید توئیتر «پیام مستقیم» نام داشته و به کاربران این امکان را می دهد که علاوه بر عکس، برای یکدیگر پیام نوشتاری نیز ارسال کنند.

مدیر ارشد اجرایی اینستاگرام معتقد است که این روند، از جمله، به کاهش پیام‌های هرز (اسپم) خواهد انجامید: «قرار نیست پیام‌های دسته جمعی و هرزنامه برای همه فرستاده شود، جان‌مایه این قابلیت به اشتراک‌گذاری لحظات زندگی فرد با دوستان اوست.»
XS
SM
MD
LG