لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

وزیر کار: از دولت پول می‌گیرند، نامه‌‌ اداری علیه‌ آن منتشر می‌کنند


علی ربیعی
علی ربیعی

علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، که از نویسندگان نامه هشدارآمیز اقتصادی به رئیس‌جمهوری ایران است، می‌گوید موضوع آن «فوق‌العاده ساده» بود و انتشار آن از سوی سازمان‌هایی که از دولت پول می‌گیرند «بدخلاقی سیاسی» است.

وزیر کار ایران شب ۱۶ مهر ماه در برنامه ویژه خبری تلویزیون دولتی ایران، انتشار عمومی نامه چهار وزیر را «اوج بدخلاقی سیاسی» نامید و گفت تصور نمی‌کرد «عده‌ای تا این حد به هر بهانه‌ای به دنبال زمین‌گیر کردن دولت باشند».

برخی خبرگزاری‌های ایران، ۱۲ مهر ماه، متن نامه‌ای را منتشر کردند که علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد، علی ربیعی، وزیر کار، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و حسین دهقان، وزیر دفاع، در میانه شهریور ماه، آن را خطاب به حسن روحانی نوشته بودند.

در این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته شده تا با گرفتن تصمیاتی فوری، از تبدیل شدن رکود اقتصادی به یک بحران، جلوگیری کند.

انتشار نامه فورا با واکنش‌هایی روبه‌رو شد. دفتر ریاست‌جمهوری ایران ارسال و دریافت آن را تائید کرد. وزیر صنعت تاکید کرد به درخواست خود رئیس‌جمهوری نوشته شده بود و سخنگوی دولت نیز گفت باید «محرمانه» نوشته می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای ربیعی نیز گفته است «مشی رئیس‌جمهوری این است که حتی وقتی شفاهی هم صحبت می‌کنیم برای اینکه بتواند تصمیم‌گیری کرده و دستور بدهد، مسائل کتبی شود.»

وزیر کار ایران در عین حال افزوده است که انتشار این نامه، اعتراضی را در هیئت دولت همراه نیاورده است.

او می‌گوید: اینکه برخی سازمان‌ها از دولت بودجه می گیرند و بعد رسانه‌ای تاسیس می‌‌کنند و در آن نامه ساده اداری را علیه دولت منتشر می‌کنند، بداخلاقی است.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران نیز پیشتر تاکید کرده بود که نامه ارسال شده به رئیس‌جمهوری چیزی «فرارتر از یک گزارش نیست».

وزیران از وضعیت و عملکرد اقتصادی دفاع کرده‌اند و می‌گویند بسته جدیدی برای مقابله با رکود تهیه شده که رئیس‌جمهوری ایران آن را به زودی ابلاغ می‌کند.

از سوی دیگر فریدون خاوند، کارشناس اقتصادی رادیو فردا، می‌گوید هرچند در مواردی مانند کاهش نرخ تورم یا توافق هسته‌ای، دولت ایران به دستاوردها یا موفقیت‌هایی‌ عمده دست یافته، اما اقتصاد ایران با رکودی بسیار سخت، دست به گریبان است.

XS
SM
MD
LG