لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸
از راست پنس و کین
از راست پنس و کین

روند مناظره تیم کین و مایک پنس، معاونان کلینتون و ترامپ

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

آقای پنس، ۵۷ ساله، فرماندار ایالت ایندیانا و آقای کین، ۵۸ ساله، سناتور ویرجینیا است.

هر دو طرف مذاکره تلاش اصلی خود را متمرکز بر دفاع از رقیبان اصلی انتخابات و شایستگی آن‌ها برای هدایت ایالت متحده و نیز انتقاد از دیگری کرده‌اند.

این مناظره در دانشگاه «لانگ‌وود» در «فارم‌ویل»، ایالت ویرجینیا، انجام شد. روش پرسش‌ها کم و بیش شبیه مناظره نخست انتخابات ریاست‌جمهوری‌ میان کلینتون و ترامپ بود، هر چند دو طرف بارها مذاکره را از پرسش‌های اصلی دور کردند.

این مناظره ۹۰ دقیقه طول کشید؛ مجری مناظره خانم الین کیهانو، نخستین مجری آسیایی‌تبار مناظره‌ای از این دست بود.

پنس موضوع گفت‌وگو را به ایمیل‌های کلینتون می‌کشاند. کین در پاسخ به این انتقاد می‌گوید رئیس اف‌بی‌آی که خودش جمهوری‌خواه است، خودش پرونده را بسته است.

کین، معاون کلینتون، می‌گوید آن‌ها بدون در نظر گرفتن کشوری که یک مهاجر یا پناهجو از آن می‌آید به پیشینه آن‌ها نگاه خواهند کرد.

پنس، معاون ترامپ، می‌گوید پناهجویان سوری در جریان حملات پاریس دست داشتند.

پنس از برنامه پذیرش پناهجویان سوری انتقاد می‌کند.

مجری برنامه یادآوری می‌کند که پرسش در مورد امنیت داخلی و تهدیدهای ناشی از تروریسم داخلی‌ست.

پنس: توافق اتمی، جلوی بمب را نگرفته است. فقط باعث شده ایران به یک قدرت تبدیل شود.

مایک پنس: آمریکا از زمانی که اوباما رئیس‌جمهوری شده به جای ناامن‌تری تبدیل شده. بن لادن رهبر القاعده بود، اما مسئله امروز داعش است. داعش توانست مناطق زیادی را تحت کنترل خود درآورد. کلینتون و اوباما، موفق نشدند سیاست مناسبی را در عراق پیاده کنند.

پرسش‌ها اکنون در مورد موضوع تروریسم و تهدید‌های امنیتی‌ست.

کین می‌گوید تهدیدهای ناشی از تروریسم کاهش یافته، از جمله به خاطر اینکه آمریکا و ایران بر سر برنامه اتمی تهران به توافق رسیدند. او کشته شدن بن‌لادن در زمان ریاست اوباما و وزارت کلینتون اشاره می‌کند و می‌گوید او برنامه دارد. اما ترامپ حرف‌های متناقضی زده و برنامه‌های خطرناکی دارد. از جمله علیه ناتو، از جمله با حمایت از کسانی مانند رهبر کره شمالی. ترامپ می‌خواهد جهان بیش از گذشته صاحب بمب اتمی شود.

کین: ترامپ گفته همه آن‌ها باید بروند (مهاجران)... ما ملتی بناشده بر پایه مهاجرت و مهاجران هستیم.

پنس: مرزها باید امن شوند، نه فقط با کشیدن دیوار... عده‌ای آدم به صورت غیرقانونی آمده‌اند و حالا کارهای خلاف قانون انجام می‌دهند. ترامپ به وضوح می‌خواهد اول این آدم‌ها را بیرون کند، بعد سیستم مهاجرت را اصلاح کند.

کین: ما به اصلاحات کلی سیستم مهاجرتی اعتقاد داریم. ترامپ می‌خواهد مهاجران را بیرون کند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG