لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

کشته شدن يک فرمانده سپاه پاسداران در شمال غرب ايران


گزارش ها حاکی است که سرتيپ دوم پاسدار حميد طباطبائی، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ايران کشته است.

«سپاه نيوز»، وب سايت خبری سپاه پاسداران، روز يکشنبه ششم اسفندماه نوشته است که سرتيپ دوم پاسدار حميد طباطبائی در حين اجرای ماموريت های مهندسی در شمال غرب کشته شده است.

سپاه نيوز جزئيات بيشتری از چگونگی کشته شدن اين فرمانده سپاه ارائه نکرده است.

با اين حال «سپاه نيوز» از حميد طباطبايی به عنوان يکی از «فرماندهان شجاع و سخت کوش» دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق و همچنين از«مديران عمليات نيروی زمينی سپاه» ياد کرده است.

در همین حال، خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ايرنا، روز جمعه چهارم اسفندماه از کشته شدن یک سرهنگ سپاه به نام سعيد فنايی در «درگيری با اشرار » در غرب ايران خبر داده بود.

مناطق غربی ايران طی سال ها اخير شاهد درگيری نيروهای وابسته حزب حيات کردستان، پژاک بوده است. حزب حيات آزاد کردستان در اين مدت عمليات مسلحانه‌ای را در مناطق مرزی ايران انجام داده است و در مقابل سپاه پاسداران نيز عملات تلافی‌جويانه‌ای را در پی گرفته است.

در همين زمينه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اواسط سال ۱۳۹۰ يک رشته عمليات نظامی را عليه نيروهای پژاک در مناطق مرزی غرب ايران آغاز کرد و در مهرماه همان سال اعلام کرد که ۱۸۰ تن از نيروهای پژاک از سوی سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

در ديماه سال جاری عيسی قنبری ، معاون انتظامی امنيتی استانداری آذربايجان غربی ، گفته بود:‌با توجه دسترسی کامل و دقيق نيروهای مسلح به مرزهای استان با کشورهای عراق و ترکيه ، گروه های «تروريستی بطور کامل از نوار مرزی عقب نشينی کرده و امکان هيچ گونه حرکتی را ندارند.»

به گزارش ایرنا، معاون انتظامی امنيتی استانداری آذربايجان غربی اضافه کرده بود: از تابستان سال گذشته که نيروهای مسلح ایران «ضربات سهمگينی را بر پژاک وارد کردند» تا کنون هيچگونه درگيری ، تيراندازی و بمب گذاری در مرزهای استان روی نداده است.

ايران و آمريکا حزب حيات آزاد کردستان را به عنوان گروهی تروريستی می‌‌شناسند.
XS
SM
MD
LG