لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

پرواز ۳۷۰؛ جست‌وجو در محل دریافت سیگنال‌ها همچنان بی‌نتیجه


یک کشتی ارتش استرالیا در حال گشت‌زنی در منطقه جست‌وجو
یک کشتی ارتش استرالیا در حال گشت‌زنی در منطقه جست‌وجو
در حالی‌که بر احتمالات در مورد پایان عمر باتری جعبه سیاه افزوده می‌شود، یک هفته پس از دریافت اولین سیگنال‌ها، جست‌وجو به دنبال هواپیمای ناپدید شده مالزی در اقیانوس هند هنوز هیچ نتیجه ملموسی در بر نداشته است.

مرکز هماهنگی عملیات جست‌وجو در «پرث»، استرالیا، ۲۳ فرودین در بیانیه‌ای اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۲ تا ۲۳ فروردین) سینگالی دریافت نشده است.

همزمان تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا -کشوری که تجسس بین‌المللی را رهبری می‌کند- در بیجینگ، پایتخت چین، به خبرنگاران گفته است کار جست‌وجوی جعبه سیاه نباید ساده انگاشته شود و تجسس «برای مدتی طولانی‌ای که می‌آید» ادامه خواهد داشت.

آقای ابوت یک روز پیش از این گفته بود با «اطمینان زیادی» که در مورد ارتباط سیگنال‌های دریافت شده به وسیله کشتی‌های ردیاب و بوئینگ ناپدید شده دارد، دایره جست‌وجوها به منطقه‌ای محدودتر و متمرکزتری کشیده شده است.

از سوی دیگر بنا به گزارش رسانه‌های مالزی، هشام‌الدین حسین، وزیر موقت حمل‌ونقل آن کشور، صبح ۲۴ فروردین، گفت دولت متبوعش تا زمانی‌که در مورد ارتباط سیگنال‌های دریافتی و هواپیمای ناپدید شده اطمینان حاصل نکند، رسما چیزی را اعلام نخواهد کرد.

یک کشتی ردیاب استرالیایی که در عملیات جست‌وجو شرکت دارد، طی روزهای پنجم تا هشتم آوریل چهار سیگنال دریافت کرده است که فرکانس آن با فرکانس فرستنده «جعبه سیاه» یکی است.

جعبه سیاه که رخدادهای داخل هواپیما را ضبط و حفظ می‌کند، سرنخ اصلی برای کشف ناپدید شدن اسرارآمیز پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی است.

باتری این دستگاه عمری تا یک ماه دارد؛ اما در مواردی جست‌وجو برای یافتن آن، ماه‌ها پس از پایان عمری باتری، با موفقیت همراه بوده است.

در حال حاضر دایره جست‌وجو منطقه‌ای در ۲۲۰۰ کیلومتری شمال غرب «پرث» است و بیش از ۲۵ کشتی و هواپیما از کشورهای مختلف در آن شرکت دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس گشت‌زنی در منطقه‌ای به وسعت بیش از ۴۱ هزار کیلومتر مربع (چیزی بیش از ۵۰ برابر مساحت تهران) در جنوب اقیانوس هند، صورت می‌گیرد.

دو هفته پیش، این مساحت سه برابر بیشتر بود.

جست‌وجو در زیر دریا نیز ادامه دارد که آن نیز مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید سیگنال‌ها از عمق ۴۵۰۰ متری دریا دریافت شده‌اند که عمقی حداکثری برای زیردریایی «بلوفین ۲۱» که در جست‌وجوی زیر دریا شرکت دارد است.
XS
SM
MD
LG