لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۰

آمریکا آماده فرستادن مکان‌یاب جعبه سیاه به اقیانوس هند است


Malaysia -- A woman writes a message of support and hope for the passengers of the missing Malaysia Airlines MH370 on a banner at Kuala Lumpur International Airport March 12, 2014
Malaysia -- A woman writes a message of support and hope for the passengers of the missing Malaysia Airlines MH370 on a banner at Kuala Lumpur International Airport March 12, 2014
مرکز فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرده است در صورتی که قطعه‌ای از هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی در اقیانوس هند یافت شود، به محل، مکان‌یاب جعبه سیاه اعزام می‌کند.

مکان‌یاب جعبه سیاه که در کشتی قرار دارد به سیگنال‌های ارسالی از آن حساس است و می‌تواند محل احتمالی قرار گرفتن آن را مشخص کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بیانیه منتشر شده از سوی کریس باد، افسر عملیاتی ناوگان هفتم ایالات متحده در اقیانوس آرام می‌نویسد این مکان‌یاب قادر است «پینگ‌های» ارسالی را از عمقی تا شش هزار و صد متر زیر دریا دریافت کند.

کریس باد می‌گوید چنانچه قطعه‌ای یافت شود می‌توان در اسرع وقت و پیش از آنکه باتری فرستنده جعبه سیاه که عمر محدودی دارد به پایان برسد، برای پیدا کردن آن وارد عمل شد.

آسوشیتدپرس می‌گوید لزوما این موضوع به معنی آن نیست که اتفاق مهمی در عملیات جست‌وجو رخ داده و بیشتر نوعی آماده‌سازی‌ست.

در حال حاضر ده هواپیما از جمله از استرالیا، نیوزلند و چین در جست‌وجوی محلی هستند که پیدا شدن هواپیما در آن با احتمال بیشتری روبه‌روست.

پیش از این ماهواره‌های استرالیا، چین و فرانسه تصاویری را از بخشی دورافتاده در اقیانوس هند مخابره کرده بودند، که ممکن است قطعاتی از لاشه بوئینگ ۷۷۷ پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی را نشان می‌دهد.

زمانی‌که روز شنبه گذشته یکی از هواپیماهای تجسسی قطعاتی را -از جمله پالت چوبی، کمربند یا تسمه- را در اقیانوس هند رویت کرد، امید برای پیدا کردن هواپیما افزایش یافت.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، نیز روز دوشنبه ۴ فروردین گفت خدمه یکی از هواپیماهای تجسسی آن در اقیانوس هند «قطعاتی» را رویت کرده‌اند که ممکن است بخشی از لاشه بوئینگ ناپدید شده خطوط مالزی باشد.

قطعه جدیدی که شین‌هوا از آن می‌گوید «گرد و سفید» عنوان شده است.

با این حال هنوز هیچ‌کدام از جست‌وجوگران نتوانسته‌اند این قطعات احتمالی را از نزدیک رویت و بازرسی کنند. مقام‌ها ارتباط این قطعات به هواپیمای ناپدید شده را تنها به زمانی موکول کرده‌اند که از نزدیک بازرسی شوند.

وارن تراس، وزیر حمل و نقل استرالیا، عصر سوم فروردین به رادیو ای‌بی‌سی در استرالیا گفت «ما، حدس می‌‌زنم، به هر جور اطلاعاتی که به دستمان برسد چنگ می‌زنیم، تا سعی کنیم محلی را که باید تلاش‌هایمان (در جست‌وجو) بر آن متمرکز شود، پیدا کنیم».

پیدا کردن جعبه سیاه و استخراج اطلاعات آن برای یافتن دلیل یا دلایل ناپدید شدن هواپیمای خطوط مالزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
XS
SM
MD
LG