لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

اوباما «حمله وحشتناک» در فرانسه را محکوم کرد


رئیس‌جمهوری آمریکا حمله یک کامیون به جمعیتی در نیس ِ فرانسه، که به کشته شدن ده‌ها نفر انجامیده، را یک «حمله وحشتناک» نامیده که به نظر «تروریستی» می‌رسد، و آن را «شدیدا» محکوم کرده است.

باراک اوباما ۲۵ تیر ماه گفته است «از طرف مردم آمریکا، این حمله مخوف که تروریستی می‌نماید و ده‌ها کشته و زخمی غیرنظامی و بی‌گناه برجای گذاشت، را با قوی‌ترین کلمات، محکوم می‌کنم».

آقای اوباما تاکید کرده است، ایالات متحده با فرانسه، «قدیمی‌ترین متحد» آمریکا در این لحظات و در حالی‌که آن کشور به این حمله واکنش نشان داده و تلاش می‌کند التیام پیدا کند، در همبستگی و اتحاد باقی می‌ماند.

اوباما واکنش مشابهی را اندکی پس از حملات پاریس در نوامبر گذشته نشان داده بود؛ حملاتی که به کشته شدن ۱۳۰ نفر از مردم در نقاط مختلف پایتخت فرانسه انجامید و گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مسئولیت آن را برعهده گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال افزوده است که در «روز باستیل، ما ارزش‌های دمکراتیک و انعطاف فوق‌العاده‌ای که فرانسه را برای تمام جهان به یک نیروی الهام‌بخش تبدیل کرد را به یاد می‌آوریم و می‌دانیم که خصلت جمهوری فرانسه مدت‌ها پس از این مرگ‌های فاجعه‌بار، ادامه پیدا خواهد کرد».

در شب ۲۴ تیر ماه حمله یک کامیون در جشن ملی «روز باستیل» به جمعیتی که برای تماشا در شهر نیس در فرانسه جمع شده بودند، ده‌ها کشته برجای گذاشته‌ که شمار آن‌ها طی ساعت‌های گذشته رو به افزایش بوده است. ⇦ اخبار مربوط به حمله نیس را در اینجا دنبال کنید

XS
SM
MD
LG