لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۲

طالبان پاکستان از «حکومت اسلامی» حمایت کرد


شبه‌نظامیان حکومت اسلامی در سوریه
شبه‌نظامیان حکومت اسلامی در سوریه

گروه طالبان پاکستان حمایت خود را از شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» اعلام کرده و از پیکارجویان منطقه خواسته است به اهداف افراطیون اسلام‌گرا در عراق و سوریه برای تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.

در پیامی که روز شنبه ۱۲ شهریور، در آستانه مراسم عید قربان از سوی سخنگوی طالبان پاکستان منتشر شده، آمده است «ای برادران ما، از پیروزی‌های شما بر خود می‌بالیم. در غم و شادی، شریک شما هستیم».

شهید‌الله شهید، از سخنگویان طالبان پاکستان، در این بیانیه گفته است «همه مسلمانان جهان از شما انتظار بسیاری دارند… ما با شما هستیم، از شما با نیرو و هر کمکی که ممکن است حمایت می‌کنیم».

این بیانیه به زبان‌های اردو، پشتو و عربی منتشر شده است.

یک سخنگون طالبان که نامش فاش نشده به خبرگزاری فرانسه گفته است «تحریک طالبان» پاکستان بین هزار تا هزار و پانصد نیرو به «خاورمیانه» فرستاده است.

این شخص افزوده است که شبه‌نظامیان طالبان همچنان به اعزام نیرو برای «داعش» (گروه حکومت اسلامی) ادامه می‌دهند.

روزنامه دیلی تایمز پاکستان در عین حال از ویدئوی منتشر شده از عمر خالد خراسانی، یکی از پرنفوذترین فرماندهان طالبان پاکستان خبر داده است که در آن، این شبه‌نظامی پیشنهاد کرده است میان القاعده، جبهه نصرت در سوریه و «حکومت اسلامی» میانجی‌گری کند.

میان گروه‌های مرتبط با القاعده، مانند جبهه نصرت در سوریه، و شبه‌نظامیان حکومت اسلامی، رقابت‌هایی وجود دارد که در برخی موارد به نبردهایی خونین انجامیده است.

ایمن الظواهری، رهبر القاعده، به تازگی عاصم عمر، یکی از فرماندهان پیشین طالبان را به عنوان «امیر» القاعده در جنوب آسیا معرفی کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید برخی تحلیل‌ها حاکی‌ست که رهبری طالبان در مورد اهداف گروه حکومت اسلامی در جنوب آسیا، محتاطانه برخورد می‌کند.

هنوز واکنشی از سوی گروه حکومت اسلامی به این بیانیه منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG