لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۴۲

یک روز پس از حریق در پلاسکو؛ جان‌ باختن یک آتش‌نشان، «۲۰ تا ۲۵» آتش‌نشان زیر آوار


یک روز پس از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو که به فروریختن آن انجامید، هنوز «حدود ۲۰ تا ۲۵ آتش‌نشان» زیر آوار هستند. خبرگزاری‌های داخلی ایران می‌گویند امیدها برای زنده بیرون‌کشیدن آن‌ها رو به کاهش است.

همزمان اورژانس ایران اعلام کرده‌ یکی از آتش‌نشان‌های مصدوم که با سوختگی بالا در بیمارستان شهید مطهری در بخش آی‌سی‌یو بستری بود، به علت شدت جراحت درگذشت.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران

ساختمان پلاسکو فرو ریخت

«هنوز هیچ جسدی از زیر آوار خارج نشده است»

عکسی از خبرگزاری ایسنا که یکی از آتش‌نشان‌ها را ساعتی پس از فروریختن پلاسکو و زیرآوار ماندن هم‌قطارانش نشان می‌دهد
عکسی از خبرگزاری ایسنا که یکی از آتش‌نشان‌ها را ساعتی پس از فروریختن پلاسکو و زیرآوار ماندن هم‌قطارانش نشان می‌دهد

خبرگزاری مهر می‌گوید عده‌ای از مردم و آتش‌نشان‌ها زیر آوار هستند و از سرنوشت حدود ۲۵ آتش‌نشان خبری در دست نیست.

خبرگزاری ایسنا شمار آتش‌نشانان مفقود را «حدود ۲۰ نفر» عنوان کرده است.

آواربرداری‌ها هنوز ادامه دارد. با این همه دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس ایران، به خبرگزاری ایسنا گفته «شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است. عملیات امداد رسانی و آواربرداری از همه بخش‌های ساختمان پلاسکو در حال انجام است اما دود غلیظ که از ساختمان برخاسته است مشکلات جدی را در مسیر امدادرسانی ایجاد می‌کند».

با وجود آنکه از حجم آتش کاسته شده، اما سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ایران گفته است که دودی که هنوز در محل است، احتمالا به‌خاطر وجود آتش در زیر آوار است.

جلال ملکی می‌گوید هنوز مجموعه‌ای از آتش‌های نهفته وجود دارد، و آتش‌نشانان هرجایی که دودی می‌بیند باید به اطفاء حریق بپردازند.

آقای ملکی در عین حال بار دیگر از مردم خواسته است در محل حادثه حضور پیدا نکنند چون همچنان این محل ناایمن است.

خبرگزاری‌ها می‌گویند از شمار مردمی که می‌خواستند خود را به منطقه برسانند کاسته شده، اما هنوز عده‌ای در اطراف محل حادثه هستند.

بنا بر گزارش‌های موجود بیش از ۸۰ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند که ۳۳ تن از آن‌ها به بیمارستان انتقال داده‌شده‌اند. اما بنا بر گفته‌ها شماری از آتش‌نشانان با وجود جراحت، از خروج از محل حادثه خودداری کرده و در آن‌جا مانده‌اند.

در عین حال رئیس اتاق اصناف ایران، در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا، خسارت مجموعه پلاسکو را حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده و افزوده «بخش قابل توجهی از اصناف این ساختمان بیمه نیستند».

آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو از بامداد پنج‌شنبه آغاز شد و ساعتی بعد، با سرایت آتش به طبقه‌های بالایی این ساختمان ۵۰ساله، فرو ریخت.

هنوز علت رسمی آتش‌سوزی اعلام نشده، اما مقام‌های دولتی گفته‌اند حادثه «امنیتی نیست».

XS
SM
MD
LG